Ingezonden persbericht


Persbericht

Reisorganisatie Airtrade: meer inzicht in klantvragen dankzij Trinicom 5

Wilp, 14 december 2006 - Airtrade Holding, een van de grootste reisondernemingen van Nederland, heeft de T5 software van Trinicom in gebruik genomen voor de afhandeling van vragen van klanten. In eerste instantie schafte Airtrade de software aan voor een efficiëntere beantwoording van e-mails. Daarnaast vond de organisatie in de web selfservice module van T5 een manier om de veelgestelde vragen op internet beter te organiseren. Inmiddels speelt T5 een prominente rol in de klantcommunicatie van Airtrade.

Airtrade Holding bestaat uit een aantal werkmaatschappijen - te weten BudgetAir, Maduro Travel, VakantieXperts en Vliegwinkel.nl. De organisatie groeit snel en zocht daarom naar een oplossing om de toenemende stoom e-mailberichten adequaat af te handelen. Outlook had zijn beperkingen op het gebied van toegankelijkheid en leverde bovendien geen statistieken over de inhoud van inkomende mails en de snelheid en kwaliteit waarmee deze beantwoord werden. Na een pilot bleek de T5 software van Trinicom het best aan te sluiten op de behoeften en wensen van Airtrade.

"We hebben nu meer inzicht in statistieken en kunnen in de klantcontacthistorie tot in detail de klantcontacten analyseren. De verwachting is daarnaast dat de beantwoording steeds sneller en eenduidiger zal verlopen, vanwege de automatische antwoordsuggesties die het systeem levert vanuit de geïntegreerde kennisbank. Bovendien kunnen wij nu de responstijden goed bewaken," aldus Pascal van Hesteren, manager operations bij Airtrade. "Wij waren reeds enige tijd op zoek naar een systeem om vragen via internet op een overzichtelijke wijze te presenteren. Dat T5 de mogelijkheid biedt om een web selfservice portal op de website te vullen met informatie, was voor ons een zeer belangrijk bijkomend voordeel."

Het selfservice-portaal speelt inmiddels een prominente rol in de communicatie van Airtrade. Zo worden klanten zoveel mogelijk gestimuleerd om zich met vragen eerst tot het portaal te wenden, in plaats van een e-mail te sturen of de telefoon te pakken. De eerste positieve ervaringen brachten Airtrade op het idee om T5 ook richting haar reisagenten in te zetten. Zo wordt T5 nu ook gebruikt ter ondersteuning van de reisagenten bij de verkoop van reizen.

Wilco Rietberg, CEO van Trinicom: "Als grote reisorganisatie heeft Airtrade natuurlijk een zeer uitgebreid klantenbestand. Een steeds groter deel van de contacten met die klanten verloopt via e-mail. Een e-mail response management oplossing is dan eigenlijk onmisbaar, om goed zicht te kunnen houden op een adequate beantwoording of om snel de contacthistorie van een klant te kunnen inzien. Daarnaast was het voor Airtrade zeer positief dat T5 een oplossing bood voor de beantwoording van vragen via internet - een kanaal dat inmiddels onmisbaar is als het gaat om het zoeken naar en boeken van reizen."

Trinicom, Lathmerweg 5, 7384 AD Wilp, Tel: 0571- 26 82 60

E-mail: info@trinicom.nl, Website: www.trinicom.nl

Over Trinicom

Trinicom is een Nederlandse onderneming, gevestigd in Kasteel "De Lathmer" in Wilp, en specialist op het gebied van web selfservice, e-mail response management, live chat, call management en brief, fax en baliecontact. Trinicom richt zich primair op de ontwikkeling, implementatie en ondersteuning van zijn kernproduct: Trinicom 5 (T5(TM)). Deze op internettechnologie gebaseerde standaardapplicatie is geheel in te richten op het klantcontactproces van een organisatie, en zorgt ervoor dat de belangrijkste klantcontacten snel en uniform kunnen worden afgehandeld vanuit één centrale kennisbank. Tevens adviseert Trinicom klanten bij het optimaal inrichten van een multi-channel contactcenter, waarbij de nadruk ligt op het verbeteren van de serviceverlening via internet, e-mail, live chat en telefoon en het verlagen van de servicekosten. Trinicom is de enige Nederlandse softwareproducent van geïntegreerde Customer Interaction Management software en mag toonaangevende organisaties in binnen- en buitenland tot zijn klantenkring rekenen, waaronder ClientLogic, Thales, Zilveren Kruis Achmea, Volkswagen/Audi, TUI, Rabobank International, Waterschapsbedrijf Limburg, Albert Heijn, Wolters Noordhoff en Tiscali. Voor meer informatie zie: www.trinicom.nl.


---

Voor redactionele informatie:

Influx PR, Frieda Zieleman, Deventerstraat 81, 7322 JL Apeldoorn,

tel: 055 - 366 30 34, fax: 055 - 360 26 61, e-mail: frieda@influx-pr.com