TROS

Afdeling Marketing & Communicatie
Hilversum, 19-12-2006

Televisie
GOUDEN LOEKIE
Uitzending vrijdag 22 december
Nederland 1 - 20.32 uur

VERKIEZING BESTE COMMERCIAL 2006

Vanuit de Amsterdam Convention Factory wordt op vrijdag 22 december live de finale van de GOUDEN LOEKI 2006 uitgezonden. De STER reikt op deze avond voor de 12e keer de Gouden Loeki uit aan de beste commercial, de enige publieksprijs voor televisiereclame.

Van vrijdag 1 t/m donderdag 21 december kunnen kijkers via de site www.goudenloeki.nl uit 36 genomineerde commercials vijf finalisten kiezen. Deze vijf worden direct aan het begin van het programma bekendgemaakt. Kijkers kunnen gedurende het programma via telefoon en sms laten weten welke van deze vijf hun favoriete commercial is. Aan het eind van het programma wordt de winnaar bekendgemaakt.

In het programma komen bekende gasten uit de reclamewereld aan het woord over de laatste trends, de nieuwste ontwikkelingen en humor in de reclame. Wat hebben de Superbowl, Cannes Lions en YouTube met elkaar gemeen?

Presentator Reinout Oerlemans vat het reclamejaar 2006 verrassend samen.

De eerste Gouden Loeki is in 1995 uitgereikt. Winnaar was toen 'Zwaan' van KLM. Andere winnaars waren 'Olifant' van Rolo, 'Bommetje' van Melkunie, 'Voetballertje' van Calvé Pindakaas en 'Klussen' van Amstel.

Voor meer informatie: www.goudenloeki.nl