Ingezonden persbericht


Goede Waar & Co en P+ starten intensieve samenwerking

Amsterdam, 22 december 2006 - Consumentenvereniging Goede Waar & Co heeft met ingang van 2007 een herkenbaar eigen consumentenkatern binnen P+ Magazine. De enthousiaste reacties van de leden van de consumentenvereniging gaven de doorslag om samen te gaan werken aan het stimuleren van duurzame productie.

Leden GW&C: goed initiatief!

De leden van Goede Waar & Co lieten eerder dit jaar weten vooral het ontvangen van informatie en vergelijkend warenonderzoek belangrijk te vinden - bij voorkeur in de vorm van een tijdschrift. Daarnaast willen ze graag duurzame consumptie en productie stimuleren. Het voorstel om daarom te gaan samenwerken met P+ het invloedrijke tijdschrift over duurzaam ondernemen, leverde de afgelopen maanden onder onze leden een stroom van positieve reacties op. "Goede initiatief om de handen in één te slaan", "zinvol, zolang het niet ten koste gaat van de kwaliteit", "kruisbestuiving kan gunstig uitpakken", "het gaat erom dat je een community creëert en hoe je dat doet is secundair".

P+: Welkom!

Jan Bom, hoofdredacteur P+, verwelkomt Goede Waar & Co: "Een consumentenorganisatie op een platform dat de meest duurzame praktijkvoorbeelden van bedrijven, overheden en maatschappelijke organisaties presenteert, dat is een enorme versterking, waarvan alle partijen zullen profiteren. Niet in de laatste plaat s de leden van Goede Waar & Co zelf. P+ krijgt in 2007 wel 80 pagina's erbij, met diepgaand consumentenonderzoek waarvan alle lezers kunnen profiteren. Ik heb hoge verwachtingen van de versterking die Goede Waar & Co voor dit platform betekent. Ik heb Goede Waar & Co leren kennen als een organisatie die het kaf van het koren kan scheiden.

Uitwisseling consument-producent

P+ People, Planet, Profit biedt inspirerende voorbeelden van succesvol maatschappelijk verantwoord ondernemen. Het blad wordt zes keer per jaar verspreid onder 20 duizend (toekomstige) beslissers in bedrijfsleven, overheid, wetenschap en maatschappelijke organisaties. SNS Reaal, Essent, Delta Lloyd, Triodos, MVO Nederland, ICCO, Stichting DOEN, Pensioenfonds PGGM en het Ministerie van Ontwikkelingssamenwerking ondersteunen het blad.

Goede Waar & Co

Goede Waar & Co is een onafhankelijke consumentenvereniging die al 25 jaar onderzoek doet naar mens-, dier- en milieuvriendelijke producten. Zo helpen we consumenten barrieres op te heffen die duurzaam consumeren in de weg staan. Goede Waar & Co maakt bewust consumeren mogelijk.

________________________