Ingezonden persbericht


PERSBERICHT

V&D REISBUREAUS GAAN VERDER ONDER DE NAAM ARKE

Rijswijk, donderdag 28 december 2006 - Marktleider TUI Nederland - bekend van grote reismerken als Arke, Holland International, KRAS en luchtvaartmaatschappij ArkeFly - breidt haar reisbureaugroep onder de naam Arke verder uit. Eenentwintig reisbureaus in de warenhuizen van V&D gaan per 1 januari 2007 verder onder de naam Arke. Ook de uitstraling van deze reisbureaus zal veranderen, waarbij de kenmerkende oranje kleur van Arke centraal komt te staan. De overige elf reisbureaus van V&D zullen worden gesloten. De joint venture van V&D en TUI Nederland met betrekking tot de exploitatie van de reisbureaus, blijft onverminderd van kracht. Het aantal reisbureaus onder de naam Arke en Holland International Reisbureau komt na de rebranding uit op ruim 220.

Verder onder de naam Arke
De huidige 21 reisbureaus van V&D gaan verder onder de naam Arke. Ze bevinden zich onder andere in warenhuizen van V&D in Amsterdam (Kalverstraat), Rotterdam (Beursplein), Den Haag (Grote Markt), Haarlem (Grote Houtstraat), Nijmegen (Grote Markt) en Groningen (Grote Markt). "De 21 reisbureaus vormen een uitstekende aanvulling op de bestaande reisbureaugroep van Arke. Het is daarbij een unieke kans om op deze manier meer zichtbaarheid en naamsbekendheid voor Arke in stadscentra te creëren" aldus Nico van der Veer, directeur Retail van Arke. Sinds eind 2005 hebben de 120 eigen reisbureaus van TUI Nederland een volledige facelift ondergaan. Niet alleen de naam veranderde in Arke; ook qua uiterlijk werden de reisbureaus aangepast en kregen ze allen de traditionele oranje kleur. De 21 V&D reisbureaus lopen naadloos mee in deze ontwikkeling. Het personeel en de ondernemingsraad van V&D zijn inmiddels geïnformeerd over het besluit. Getracht wordt het personeel van de elf te sluiten reisbureaus zoveel mogelijk te herplaatsen.

Vertrouwen in het reisbureau

De rebranding van de 21 V&D reisbureaus naar Arke bevestigt het vertrouwen dat TUI Nederland heeft in de toekomst van het reisbureau als distributiekanaal voor reizen. Persoonlijk advies in een professionele omgeving zal altijd een belangrijke rol blijven spelen in de reisbranche, ook in het internet tijdperk.


---