Lachend het nieuwe jaar in
Aaahaa the actor factory
Bij de start van het nieuwe jaar huren bedrijven comedians in om de balans van 2006 op te
maken. De ingehuurde comedian verdiept zich vooraf in smeuïge anecdotes van de
werkvloer. Zo ontstaat een maatwerk conférence. Lachen geeft volop energie.
Wanneer je samen lacht om herkenbare situaties versterkt dat de onderlinge band. Zo kan
iedereen weer fris 2007 in.
In de tijd van Wim Kan telde je mee, wanneer je genoemd werd in de
oudejaarsconférence. Kopstukken uit de politiek wachtten vol spanning af of hun
naam zou vallen. Aan het begin van het nieuwe jaar organiseren veel organisaties een
nieuwjaarsborrel. Met een eigen oudejaarsconférence onderstreept men de
gemeenschappelijke belevenissen. De organisator voedt de comedian met informatie: jargon,
anecdotes, sleutelfiguren en belangwekkende ontwikkelingen. De comedian zoekt zijn humor
in vlijmscherpe observaties. Herkenbaarheid is de kracht van goede humor. Wereldnieuws
uit 2006 wordt afgewisseld met anecdotes uit de eigen organisatie.
Aaaaha! the Actor Factory zet het hele jaar door comedians in als communicatie-middel. Het
bureau biedt bedrijfscabaret voor congressen, salesacties en marketingcampagnes.
Eén van de cabaretiers is Philip Walkate. Hij won de Holland Casino Podiumprijs en
de publieksprijs bij de Culture Comedy Awards. Walkate: 'De grap is dat je zaken die in
een bedrijf spelen belachbaar maakt. Of het nou om een kick off gaat, de introductie van
een nieuw product of een reorganisatie. Tijdens mijn optredens zien mensen bekende
begrippen, jargon en afkortingen terugkomen, ik betrek het management en het lijkt alsof
ik al jaren rondloop in de organisatie omdat ik zoveel weet. Herkenbaarheid: dat is de
kracht van goede humor!'
Aaaaha! the Actor Factory biedt keuze uit diverse topcomedians: www.cabaretiers.nl
-------------------------------