Ingezonden persbericht

Den Haag, 29 december 2006

Zwartboek wint Publieksprijs Den Haag 2006

Vandaag zijn de winnaars van de Promotieprijs Den Haag 2006 bekend gemaakt tijdens de feestelijke uitreiking in het Haagse Theater Diligentia. Zwartboek is de grote winnaar van de Publieksprijs. San Fu Maltha, producer van Zwartboek, ontving de prijs uit handen van Frits Huffnagel, wethouder citymarketing. Zwartboek kon rekenen op bijna de helft van de ruim 1600 stemmen en was daarmee verreweg de publieksfavoriet.

Op de tweede plaats eindige Beatstad, het muziekfestival voor en door Hagenaren. De beelden van Botero op het Lange Voorhout eindigden op een waardige derde plaats. De Promotieprijs Den Haag wordt jaarlijks uitgereikt aan personen, bedrijven of instellingen die een belangrijke, positieve bijdrage hebben geleverd aan het imago van Den Haag. De prijs wordt beschikbaar gesteld door Den Haag Marketing & Events. De winnaar van de Publieksprijs wordt gekozen door het Haagse publiek. De genomineerden en de uiteindelijke prijswinnaars in de andere categorieën worden gekozen door een jury die vanuit zeer verschillende gezichtsvelden de Haagse initiatieven en ontwikkelingen volgt.

Categorieën

Naast de Publieksprijs zijn ook prijzen uitgereikt in de categorieën Cultuur, Sport en Economie & Toerisme. In de categorie Cultuur ging de prijs naar het Holland Dance Festival/Samuel Würsten. Het Siemens Open ontving de prijs in de categorie Sport en het Euraziatische festival Pasar Malam Besar won in de categorie Economie & Toerisme.

In 2005 werden de prijzen uitgereikt aan het Paard van Troje (Cultuur), de North Sea Regatta (Sport) en Maartje de Haan en Ankie Bol van de Indische zomer (Economie & Toerisme). De Haagse popjournalist, recensent en organisator Gerard van den IJssel werd de grote winnaar van de Publieksprijs met bijna de helft van 1200 stemmen van het Haagse publiek



Ingezonden persbericht