Ingezonden persbericht


Persbericht

Anago scoort met baanbrekend BI-platform

~ Nederlandse softwarepionier troeft grote concurrenten af in 2006 ~

Houten, 3 januari 2007 - Business intelligence-specialist Anago heeft een uitstekend jaar achter de rug. Het softwarebedrijf uit Houten wist zijn klantenbestand sterk uit te breiden en realiseerde daarmee een omzetgroei van 50% over 2006. Ook deed Anago succesvol zijn intrede in twee nieuwe specialismen, call centers en activity-based costing.

Anago is gespecialiseerd in het aansturen van complexe bedrijfsactiviteiten met oplossingen waarin rekenen een belangrijke rol speelt, zoals capaciteitsplanning, workload forecasting, what-if analyse en dashboarding. Met het rekenplatform van Anago zijn de daarvoor benodigde rekenkundige modellen snel en eenvoudig te vertalen in gebruiksvriendelijke applicaties.

Dat hier grote behoefte aan is, blijkt uit de voortdurende samenwerking met gerenommeerde namen als ABN AMRO en het UWV. Van beide organisaties ontving Anago in 2006 nieuwe opdrachten, na eerder andere projecten succesvol te hebben afgerond. Daarnaast wist Anago in 2006 meer dan tien nieuwe grote klanten op te tekenen, waaronder hypotheekdienstverlener Stater en callcenterbedrijf HCN.

De Nederlandse pionier slaagt hiermee dikwijls waar zijn grote buitenlandse concurrenten falen. Philip Koenders, CEO van Anago, verbaast dat niets: "Met de Anago software kunnen onze klanten tot tien keer sneller complexe reken- en rapportagefunctionaliteit ontwikkelen dan mogelijk is met de rigide applicaties van traditionele BI-leveranciers. Dat levert hen veel geld op".

"Ons succes in 2006 geeft aan dat het tijdperk van de huidige generatie BI-platforms op zijn einde loopt. Met de introductie van de volgende versie van de Anago software en de voorbereidingen op onze internationale expansie willen we dat dit jaar nog nadrukkelijker onderstrepen. Wij hebben het volste vertrouwen dat we onze stijgende lijn voort kunnen zetten in 2007."

(258 woorden)

BERICHT VOOR DE REDACTIE

Over Anago
Anago is in 1999 opgericht vanuit de visie dat er een doorbraak nodig was op het gebied van business intelligence-technologie. Het softwarebedrijf uit Houten heeft 's werelds eerste business calculation platform ontwikkeld, waarmee eenvoudig en razendsnel complexe BI-toepassingen op maat te ontwikkelen zijn.

De software van Anago realiseert een paradigm shift voor zijn gebruikers; Anago-applicaties stellen 10 keer meer functionaliteit beschikbaar, worden 10 keer sneller gemaakt en kosten 10 keer minder in vergelijking met de vorige generatie business intelligence-tools.

Tot de klantenkring van Anago behoren onder meer financiële dienstverleners, (semi-)overheidsorganisaties, outsourcing providers, venture capitalists en call centers.

Voor meer persinformatie of een interview kunt u contact opnemen met Mark van der Wolf van LEWIS, het IT PR-bureau: Tel: +31 (0)40 235 46 00 Fax: +31 (0)40 235 46 01 E-mail: markv@lewispr.com http://www.lewispr.com

Voor meer informatie over Anago of zijn producten kunt u contact opnemen met Philip Koenders, CEO van Anago: Tel: +31 (0)30 657 26 13
E-mail: phkoenders@anago.nl http://www.anago.nl

LEWIS - Global Public Relations

Hoevenweg 29
5652 AW Eindhoven
Nederland

Tel: +31 40 235 46 00
Fax: +31 40 235 46 01
Web: www.lewispr.com
Agency blog: www.lewis360.com