Reclame Code Commissie

E-mail over thuiswerk van A.I. Logics in strijd met Code E-mail.

De reclame-uiting over thuiswerk in de vorm van een e-mail van A.I. Logics, is door de Reclame Code Commissie in strijd met de Code Verspreiding Reclame via E-mail bevonden.

Volgens de Code Verspreiding Reclame via E-mail moet de adverteerder zich ervan vergewissen dat de geadresseerde van de e-mail daartoe uitdrukkelijke toestemming heeft gegeven. Hiervan is niet gebleken.

Ook dient een adverteerder zich zodanig te identificeren dat hij gemakkelijk en daadwerkelijk bereikbaar is voor de geadresseerde. Hiervan is onvoldoende sprake. Voorts dient een adverteerder een afdoende systeem te hebben waarmee degenen die geen e-mails meer wensen te ontvangen, zich kunnen afmelden. Hiervan is niet gebleken

De uiting is aldus in strijd met de artikelen 1.3, 2.2 en 5.2 van de Code Verspreiding Reclame via E-mail.

Gezien de ernst van de overtreding, besloot de Commissie deze uitspraak openbaar te maken.

Dossier: 06.0475 d.d. 3 januari 2007