Freecom wint internationale iF Design Award 2007


DELFT, 20070103 -- De volledige en onlangs geïntroduceerde Freecom Hard Drive productlijn is deze maand onderscheiden met de iF Design Award 2007. De productlijn, bestaande uit de Mobile Hard Drive, Hard Drive, de nieuwe Hard Drive Pro en DataTank zijn in de categorie `computer storage' bekroond met de internationaal erkende iF Design Award 2007.

Freecom ontving de onderscheiding onder andere voor de minimalistische, in mat aluminium gegoten behuizing in combinatie met zijn `glimmende' zwarte voorzijde. Het vernuftige warmte-absorberende aluminium ontwerp, waardoor een ventilator overbodig werd in zowel de 2.5" Mobile Hard Drive als in de 3.5" Hard Drive, speelde een belangrijke rol in de beoordeling van de internationale vakjury. Ook gaf de jury belangrijke punten aan de gebruikersvriendelijke features van de Hard Drive productlijn. Want zo kreeg de handzame DataTank, met een opslagcapaciteit tot 1TB, een synchronisatie- en een encryptieknop (128-bit codering) aan de voorzijde van de drive waarmee met een simpele druk op de knop alle gegevens kunnen worden gesynchroniseerd of kunnen worden versleuteld. En zo zijn alle drives uitgerust met een volledig softwarepakket voor het eenvoudig maken van een backup, het beveiligen van data met een password en software voor het synchroniseren van gegevens tussen een computer en de Hard Drive. De combinatie design, gebruikersgemak en innovativiteit waren voor de vakjury meer dan overtuigend om alle producten uit de nieuwe Hard Drive productlijn stuk voor stuk te belonen met de iF Design Award 2007.

De iF product Design Award is wereldwijd een van de drie meest prestigeuze Design Awards en kan inmiddels terugkijken op een 50 jaar-oude geschiedenis. Elk jaar worden in het Hannover Exhibiton Centre meer dan 2.000 producten uit meer dan 37 landen beoordeeld door vakjuryleden met jarenlange expertise uit het veld. Slechts enkele producten krijgen de wereldwijd erkende iF Design Award voor het meest in het oog springende- en meest innovatieve kwaliteitsdesign. Zij zijn de `lucky few' - vergelijk het met de autobranche waar de Auto van het Jaar wordt verkozen - die het gehele nieuwe jaar vol trots het logo mogen voeren en de waardering hebben gekregen voor een uitmuntend product of zelfs volledige productlijn.

"Freecom staat voor kwaliteit, design en gebruikersgemak. Dat wij juist om deze combinatie zijn onderscheiden met deze fantastische prijs is een enorme waardering", zegt Cas de Heus, Manager Marketing & Communicatie van Freecom. "In 2006 hebben wij een complete huisstijlverandering doorgemaakt waarbij niets onveranderd is gebleven en waarmee wij Freecom naar een hoger niveau hebben getild. Er is veel tijd geïnvesteerd om voor de Hard Drive productlijn een nieuw eigentijds ontwerp te ontwikkelen dat overal goed zou staan. In elke huiskamer en in elk kantoorpand. Uiteraard moesten de Hard Drives aangevuld worden met innovatieve Freecom `easy-to-use' gebruikersgemakken zoals `één-druk-op-de-knop' encryptie of synchronisatiefunctie. En, dat is ons gelukt. Deze waardering is dan ook een geweldige beloning voor een ingrijpend veranderingsproces waar we allemaal ontzettend trots op zijn". Volgend jaar zetten we deze lijn door met veel, heel veel nieuwe innovatieve producten!", voegt Cas de Heus toe.