Ingezonden persbericht


Persbericht 3FM

4 januari 2007

3FM Serious Request 2006 bereikt 8,1 miljoen Nederlanders

4 miljoen luisteraars, 5,3 miljoen kijkers, 690.000 bezoekers op 3FM.nl

3FM Serious Request 2006 heeft in de één-na-laatse week van 2006 8,1 miljoen Nederlanders van 10 jaar en ouder bereikt via radio, tv en internet. Dit blijkt uit onderzoek dat is uitgevoerd door onderzoeksbureau Intomart GfK in opdracht van de Publieke Omroep afdeling Kijk-en Luisteronderzoek. De actie die samen met het Rode Kruis werd georganiseerd voor de slachtoffers van landmijnen bereikte beduidend méér mensen dan in 2005 toen 7,5 miljoen Nederlanders keken en luisterden.

Naar de radio-uitzendingen op 3FM luisterden 4 miljoen mensen. In 2005 was dat nog 3,2 miljoen. Ook de site van 3FM deed het beter dan het jaar ervoor, 689.086 unieke bezoekers bekeken 3FM.nl ten opzichte van 378.197 in 2005. De pageviews waren in 2006 ook spectaculair. Tijdens 3FM Serious Request registreerde 3FM.nl 6.174.366 pageviews. De piek lag op de slotdag. Op 24 december werd 1.090.164 keer een pagina bekeken op de speciale site van 3FM.

Slechts de tv-uitzendingen deden het in 2006 minder; 5,3 miljoen kijkers volgden de verrichtingen van Giel, Gerard en Sander via Nederland 1. In 2005 trokken de uitzendingen nog 6,2 miljoen kijkers. Belangrijkste oorzaak hiervoor is het NK schaatsen. De daguitzendingen van 3FM Serious Request moesten op 23 en 24 december wijken voor het sportevenement.

Samen met het Rode Kruis haalde 3FM in totaal ¤2.648.495,- op voor de slachtoffers van landmijnen. Studio Brussel zamelde met de Belgische variant "Music for Life" in het Glazen Huis te Leuven een bedrag in van ¤2.419.426,-. Het totaalbedrag dat naar het Rode Kruis gaat voor de slachtoffers van landmijnen komt hierbij op ¤5.067.921,-.



Ingezonden persbericht