Lunch4kids wereldwijd top 10 beste nieuwe concepten


DEN HAAG, 20070104 -- Het jonge Nederlandse bedrijf Lunch4Kids is nog voordat er een echte Nederlandse doorbraak is gekomen door de wereldwijde `spotters' van Springwise verkozen tot het 8e beste idee van 2006. Met meer dan 8.000 zogenaamde spotters in 70 landen en een maandelijks blad met een oplage van 210.000 in meer dan 120 landen is Springwise een toonaangevende bron als het gaat om nieuwe concepten, nieuwe bedrijven en nieuwe initiatieven.

Uit alle onderzochte nieuwe concepten van 2006 is Lunch4Kids wereldwijd in de top 10 geëindigd. Happy Healthy Meals noemen de mensen van Springwise het lunchboxje van Lunch4Kids. Petra Teeuwen en Peter Veldhuizen hebben dit concept in 2005 bedacht en verwerkt tot een businessplan. Naast het winnen van de Baby Tycoon Award (Haaglanden) publieks prijs en de finale krijgt Lunch4Kids dan nu internationale erkenning.

"Als ze ons in het buitenland de healthy Happy Meal willen noemen, zoals we ook wel lezen, dan hebben wij daar geen probleem mee" geeft Petra Teeuwen aan. "we zijn de eerste in Nederland, het is gezond, leuk, op maat en het wordt dagelijks vers op school afgeleverd, de vergelijking gaat dus niet helemaal op"

Beiden geven aan sinds dit schooljaar klaar te zijn voor de grote uitrol in Nederland. `Alle internationale aandacht is natuurlijk te gek, zeker als je er weinig of geen moeite voor doet, maar in Nederland gaat het eerst gebeuren".

We hebben een hoop partners weten te betrekken bij Lunch4Kids te weten bedrijven als Campina, FrieslandFoods, Unilever, Danone, Hero, Kruidenier Foodservices, etc. allemaal organisaties die ervoor zorgen dat Lunch4Kids gezonde en verantwoorde producten aan de kinderen kan aanbieden.

Over Lunch4Kids
Begin 2005 zag Lunch4Kids het levenslicht. Na een periode van testen, bijschaven en de puntjes op de i zetten heeft het particuliere, ongesubsidieerde concept eerst een pilot gestart op vijf Nederlandse basisscholen met de verstrekking van maar liefst 12.500 gratis lunchboxjes. Na uitvoerige evaluaties is een innovatief concept gestart dat met verantwoorde, lekkere en leuke lunches een gezonde en verantwoorde levensstijl van kinderen stimuleert. Zodat kinderen spelenderwijs bewust worden gemaakt van het feit dat `gezond ook lekker en leuk kan zijn'. Ouders kiezen uit een gezond assortiment die producten die de kinderen lusten en Lunch4Kids levert de boxjes dagelijks, gekoeld en op naam op de school af.


E I N D E P E R S B E R I C H T
= = = = = = = = == = = = = = = = =





Ingezonden persbericht