Ingezonden persbericht

P E R S B E R I C H T

Bezoekers digitale klaagmuur kiezen 'het ab-so-lu-te dieptepunt'

Meest waardeloze kerstpakket: zelf inkleurbare kalender

ROTTERDAM, 9 januari 2007 - EEen hamster in een te klein hok. Waardebonnen, niet inwisselbaar in de directe omgeving. Een boekje met als thema 'leven met ziekte, gebrek, of handicap', voor een verpleegkundige. Een bonsai kerstboompje. Nederland bleek ook tijdens de afgelopen feestdagen niet bepaald tevreden over het ontvangen kerstpakket. Een groot aantal teleurgestelde Nederlanders deponeerde hun pakket én ongenoegen bij de speciale digitale Kerstpakketten Klaagmuur, een initiatief van Pluimen en de website FOK! Ruim 13.000 bezoekers vergaapten zich aan de ingezonden ergernis. Aan hun de keus: wat is het meest waardeloze kerstpakket van 2006? De winnaar: een kalender om zelf in te kleuren.

Aanleiding voor de introductie van de Kerstpakketten Klaagmuur was recent onderzoek waaruit bleek dat een op de vijf Nederlanders graag moppert over de inhoud van het kerstpakket. Ga je gang, vonden Pluimen en FOK! Een gelegenheid waarvan gretig gebruik werd gemaakt. Een aantal opvallende reacties, binnengekomen bij de Kerstpakketten Klaagmuur:
* 'Een waardebon van Dirk van den Broek, terwijl in de buurt geen vestiging te vinden is.'
* 'Het welbekende ragout verzamelpakket. Breng ik dus wel weer naar iemand die daklozen helpt.'
* 'Reistas op wieltjes met uitschuifbare handgreep. Inhoud: niks.'
* 'Een kaars en 1/5 staatslot. Niet eens zo heel stom, maar wel best karig natuurlijk.'
* 'Een hamsterhok inclusief hamster. Het hok is echter veeeeeel te klein.'

Meest waardeloze kerstpakket
Het merendeel van de bezoekers van de website koos echter de zelf inkleurbare kalender tot het meest waardeloze kerstpakket 2006. 'Dit jaar is het, ook al dacht ik dat het niet erger kon, het ab-so-lu-te dieptepunt ... een kleuur zelf je kalender in, ter waarde van, niet schrikken van dit massale bedrag: ¤ 5,70', licht de teleurgestelde ontvanger van het cadeau op de website toe. Hij werd beloond met een Kerst Pluim. De overige prijswinnaars waren:


* boekje over ziekte, gebrek en handicap

* picknickmand met inhoud en een schaaltje beschilderd door bewoners verzorgingstehuis
* acht magneetjes aan een ijzerdraadje

* miniatuur kerstboompje

Over Pluimen
Pluimen geeft sinds 1997 het doe-cadeau De Pluim uit aan bedrijven en particulieren. Pluimen is toonaangevend als het gaat om creatieve belevenismomenten en marktleider op het gebied van zelf kiezen en doe-cadeaus. De belevenis als geschenk wordt steeds vaker ingezet door de meest uiteenlopende bedrijven. Pluimen werkt samen met een steeds groeiende kring van bedrijven en instellingen die een kwalitatief hoogstaand product leveren, continuïteit garanderen en een landelijke dekking bieden. De verfrissende aanpak van Pluimen is niet onopgemerkt gebleven. Zo won Pluimen in 2001 de BKD Business Award en werd Pluimen genomineerd voor de Rotterdamse Ondernemersprijs 2003. www.pluimen.nl.

Over FOK!
FOK! (www.fok.nl) is met haar ruim 2 miljoen views per dag en meer dan 160.000 geregistreerde gebruikers een van de grootste online communities van Nederland. De site bestaat uit verschillende onderdelen, zoals een overkoepelende frontpage, een discussieforum, een gamessite, een weblog en diverse sportsites. Geregistreerde FOK! gebruikers kunnen op elk bericht en op elke column of recensie hun reactie geven, waardoor leuke discussies ontstaan. De FOK! community bestaat uit jongeren en jongvolwassenen die dagelijks contact met elkaar hebben via de website. Het zijn zowel mannen als vrouwen, voornamelijk in de leeftijdsgroep tussen 13 en 35 jaar.

//////


Noot voor de redactie,