( BW)(CA-YAHOO!/RIM)(YHOO)(RIMM)(RIM.TO) RIM en Yahoo! brengen Yahoo!
Go for Mobile 2.0 bij BlackBerry-gebruikers, en breiden het mondiale
network uit.

    Business Editors/High-Tech Editors
    2007 International CES
    MULTIMEDIA AVAILABLE:
    http://www.businesswire.com/cgi-bin/mmg.cgi?eid=5305359

    LAS VEGAS--(BUSINESS WIRE)--8 januari 2007--Research In Motion
(RIM) (Nasdaq:RIMM)(TSX:RIM) en Yahoo! Inc. (Nasdaq:YHOO) hebben hun
strategische, mondiale samenwerking uitgebreid om Yahoo! Go for Mobile
2.0 bij miljoenen BlackBerry(r) aan gebruikers overal ter wereld ter
beschikking te stellen. Vanaf vandaag kunnen gebruikers wereldwijd de
bètaversie van Yahoo! Go 2.0 downloaden en gebruiken op bepaalde
toestellen, zoals de BlackBerry(R) 8700 Series, BlackBerry(R) 7130
Series en BlackBerry(R) Pearl(TM). De bedrijven zijn ook van plan om
Yahoo! Go 2.0 geschikt te maken voor toekomstige BlackBerry-toestellen
en ontwikkelen een nog intensere integratie met het
BlackBerry-platform.

    "Onze relatie met Yahoo! wordt steeds sterker en mobiele
gebruikers die toegang willen hebben tot Yahoo!'s populaire diensten
via het toonaangevende BlackBerry-platform profiteren hiervan," aldus
Jim Balsillie, chairman and co-CEO van Research In Motion. "Yahoo!
Mail en Yahoo! Messenger op BlackBerry-toestellen bieden een
uitzonderlijke ervaring die kenmerkend is voor onze goede
verhoudingen. Wij zijn blij dat wij samen met Yahoo! nieuwe diensten
via Yahoo! Go 2.0 bij gebruikers van BlackBerry waar ook ter wereld
kunnen brengen."

    RIM en Yahoo! kondigden begin 2005 hun samenwerking aan om
Yahoo!'s nieuwe diensten bij gebruikers van BlackBerry te brengen.
Vanaf dat moment hebben de ondernemingen diverse Yahoo!-diensten op de
markt gebracht waaronder Yahoo! Mail, Yahoo! Messenger en Yahoo!
Search.

    "We hebben Yahoo! Go 2.0 geoptimaliseerd voor BlackBerry en we
geloven dat we een niet te evenaren mobiele internetbeleving op hun
handsets hebben gecreëerd," zei Marco Boerries, senior vice president
van Connected Life, Yahoo! "Yahoo! en RIM hebben samen via meer dan
120 mobiele operators in bijna 60 landen met succes Yahoo!-diensten
bij BlackBerry-gebruikers gebracht, en met de introductie van vandaag
gaan we door met het makkelijk maken voor mensen om in contact te
blijven met wat voor hen belangrijk is."

    De Yahoo! Go 2.0 is een innovatieve toepassing die de mobiele
internetbeleving voor gebruikers opnieuw definieert met een uniek
productontwerp, mogelijkheid om te personaliseren met content vanaf
het hele internet waarbij mobiel zoeken opnieuw is ontworpen.
Belangrijkste kenmerken van Yahoo! Go for Mobile 2.0 voor
BlackBerry-gebruikers zijn o.a.:

    -- Zoeken werd opnieuw ontworpen voor mobiele gebruikers --
oneSearch herkent de bedoeling van een zoekterm en geeft de relevante
context -- niet alleen een lijst met weblinks naar PC-sites op de
pagina met resultaten. Resultaten worden op onderwerp gegroepeerd
waardoor ze goed door te nemen zijn op zoek naar meer gegevens.

    -- Wees ter plaatse, waar je ook bent -- De Local & Maps geeft
gebruikers snel toegang tot uitgebreide plaatselijke
adresboekinformatie voor bedrijven in hele VS, aangevuld met
beoordelingen en meningen van de miljoenen grote Yahoo!-gemeenschap.
Interactieve kaarten, rij-instructies en actuele verkeersinformatie
helpen gebruikers hun bestemming te vinden.

    -- Enorme, op de persoon afgestemde content vanuit miljoenen
bronnen, die gebruikers onderling in contact houdt -- Actuele koppen
en een nieuwsbar in de secties Nieuws, Sport, Entertainment, Weer en
Financiën houden consumenten op de hoogte van voor hen belangrijke
informatie. Elke sectie bevat ook een "commandocentrum" waar
consumenten meer artikelen kunnen lezen, lijsten kunnen aanleggen met
voor hen belangrijke onderwerpen, van sportverslagen en aandelen tot
beroemdheden. Ze kunnen ook nieuwe content toevoegen vanuit de
miljoenen bronnen op het web die in RSS publiceren.

    -- Door foto's te delen blijven mensen in contact met elkaar -- De
Flickr-site is een van de meest innovatieve en productieve websites
voor het delen van foto's; BlackBerry-gebruikers kunnen eenvoudig
toegang tot foto's krijgen, foto's van vrienden bekijken en de
miljoenen foto's die door de Flickr-gemeenschap op het web worden
geplaatst, bekijken en doorzoeken.

    RIM en Yahoo! blijven samenwerken om andere Yahoo!-diensten op
BlackBerry-handsets te brengen, maar ook om Yahoo! Mail verder te
verbeteren.

    Download Yahoo! Go for Mobile 2.0

    Consumenten kunnen overal ter wereld meer informatie opvragen over
of de bètaversie van Yahoo! Go 2.0 voor BlackBerry-handsets downloaden
wanneer ze een bezoek te brengen aan de website: http://go.yahoo.com.

    Over Research In Motion (RIM)

    Research In Motion is een toonaangevend ontwerper, producent en
verkoper van innovatieve draadloze oplossingen voor de wereldwijde
mobiele communicatiemarkt. Door de ontwikkeling van geïntegreerde
hardware, software en services, die vele draadloze netwerkstandaarden
ondersteunen, kan RIM platforms en oplossingen aanbieden voor naadloze
toegang tot tijdgevoelige informatie, waaronder e-mail, telefoon,
SMS-messaging, internet en op internet gebaseerde toepassingen.
Bovendien maakt de RIM-technologie het voor overige ontwikkelaars en
producenten mogelijk om hun producten en diensten uit te breiden met
draadloze dataconnectiviteit. RIM's bekroonde producten, diensten en
ingebouwde technologieën worden gebruikt door duizenden organisaties
over de hele wereld. Hiertoe behoren het BlackBerry(r) draadloze
platform, de RIM Wireless Handheld(tm) productlijn, tools om software
te ontwikkelen, radiomodems en licentieovereenkomsten voor
software/hardware. RIM is opgericht in 1984 en heeft haar hoofdkantoor
in Waterloo, Ontario (Canada). Het bedrijf heeft vestigingen in
Noord-Amerika, Europa en Azië. Het aandeel RIM staat genoteerd aan de
Nasdaq Stock Market (Nasdaq:RIMM) en de Toronto Stock Exchange
(TSX:RIM). Bezoek