Ingezonden persbericht


PERSBERICHT

'Deen Supermarkten helpt wensen vervullen van ernstig zieke kinderen'

Hilversum, 10 januari 2007. Vandaag nam ambassadeur Wendy van Dijk namens Doe Een Wens Stichting Nederland officieel een cheque van 34.600 euro in ontvangst uit handen van de heer Deen, algemeen directeur Deen Supermarkten.

Deen Supermarkten organiseert jaarlijks de Deen Jeugdsponsor Actie. Zes weken lang krijgen klanten bij aankoop van sponsorproducten een sponsormunt. Deze munt kunnen zij schenken aan een vereniging of aan Doe Een Wens Stichting Nederland. De motieven om een dergelijke actie op touw te zetten zijn gelegen in het feit dat de regionale supermarktketen Deen Supermarkten, die 49 winkels heeft in uitsluitend Noord-Holland, haar maatschappelijke verantwoordelijkheid wil oppakken. Deen draagt de jeugd een warm hart toe en ondersteunt de gedachte dat ieder kind moet kunnen beleven wat leven is.

Veel klanten waardeerden deze actie en gaven hun sponsormunt aan Doe Een Wens Stichting Nederland. De stichting vervult de allerliefste wens van kinderen tussen de drie en achttien jaar met een levensbedreigende ziekte. Sinds de oprichting in 1989 zijn al ruim 2000 wensen vervuld. Doe Een Wens is voor haar werk afhankelijk van de steun en betrokkenheid van bedrijven, donateurs en circa 225 vrijwilligers. Doe Een Wens is dan ook erg blij met de bijdrage van Deen Supermarkten.

De regionale Supermarktketen Deen is sinds 1933 actief in Noord-Holland. De heer Deen sr. opende in 1933 zijn eerste kruidenierswinkel, waarmee hij de basis legde voor het huidige supermarktconcern. De eerste zelfbedieningswinkel van Deen Supermarkten werd gevestigd aan de Koepoortsweg in Hoorn. Dat was in 1953. Inmiddels heeft Deen Supermarkten 49 filialen.



Ingezonden persbericht