TravelEssence: reisadvies van een echte kiwi naar Nieuw-Zeeland

UTRECHT, 20061222 -- Individuele en duurzame reizen worden steeds populairder bij de consument. Met name de 55-plusser is hierin geïnteresseerd, want die heeft tijd en een goed budget. Dat vereist van de reisaanbieder een zeer gedegen en uitgebreide productkennis, waarbij praktijkervaring van groot belang is.


Het model van TravelEssence kan hierbij als schoolvoorbeeld dienen. Vorig jaar werd deze specialist in kleinschalige en op maat gemaakte reizen naar Nieuw-Zeeland opgericht door Andrew Morten en Martin Klug, twee ondernemers met een duidelijke visie. Andrew, van origine Nieuw-Zeelander, was al meer dan 10 jaar betrokken bij het ontwikkelen van reizen naar zijn geboorteland, Australië en de Stille Zuidzee-eilanden. Door zijn MBA-studie in Utrecht met als specialisatie milieumanagement en marketing kreeg hij steeds meer een beeld over de positie van de reisindustrie en de mogelijke verbeteringen hierin. Want ook reizen in de toekomst moet de moeite waard blijven, waarbij het milieu zo min mogelijk belast wordt.

Voor TravelEssence betekent dit dat zij reizen aanbieden waarbij gezocht wordt naar kleine, unieke hotels en lodges door heel Nieuw-Zeeland. De accommodaties die zij selecteren voldoen aan de regels die gelden voor duurzaam toerisme, zoals gebruik maken van ecologisch verantwoorde bouwmaterialen en ingrediënten. Een voorbeeld hiervan is Carrington Lodge op het Karikari Peninsula. Dit ecologisch aangelegde landgoed heeft bijgedragen aan het herstel van vele hectaren natuurlijk wetland. Nu, enkele jaren later, is dit paradijs voor vogels en vissen weer op het oude niveau.

Verder kijkt TravelEssence samen met de accommodaties naar verbeteringen op gebied van water- en energieverbruik, brandstofbesparende activiteiten (zoals zeilen, duiken, paardrijden), voedsel en voedselafval.

Overigens zijn de lodges en kleine hotels van een uitstekende kwaliteit. Juist door de persoonlijke aandacht en service van de eigenaren treft men de meest stijlvolle accommodaties aan, zoals bed & breakfasts en cottages midden in boom- of wijngaarden, en wildernis lodges aan de voet van bergen of aan de oever van een rivier. De reiziger komt in nauw contact met de natuur en met zichzelf.

Voor de milieubewuste reiziger en natuurliefhebber zijn dit grote pluspunten, maar wat misschien nog wel belangrijker is, is dat TravelEssence de reis helemaal invult naar de wens van de klant. TravelEssence beschikt niet over brochures en wordt niet vertegenwoordigt door de reisbureaus. De klant belt naar Andrew en Martin en met hun kennis en ervaring komen ze gezamenlijk tot invulling van een reis die een duur kan hebben van twee tot wel zes weken. Aangezien Andrew alle gebieden van Nieuw-Zeeland tot in de puntjes kent, krijgt de klant een uniek, bijzonder en zeer persoonlijk reisvoorstel.

TravelEssence zal in de toekomst ook duurzame reizen verzorgen naar Australië en Azië. Tijdens de Vakantiebeurs in Utrecht van 10 tot en met 14 januari 2007 kunnen geïnteresseerden Andrew en Martin treffen in de Nieuw-Zeeland stand en informeren naar het reisaanbod van TravelEssence. Op www.Travelessence.nl staan suggesties voor reisprogramma's.




Ingezonden persbericht