Philips

Persinformatie

13 januari 2007

Philips voorziet in behoefte om gezondheidschecks eenvoudig aan te bieden Stand met gezondheidschecks groot succes

In Heerhugowaard hebben vandaag bijna 300 mensen gebruik gemaakt van de mogelijkheid om snel en eenvoudig enkele gezondheidschecks te laten doen. Wachttijden van (soms) ruim een half uur bleken voor voorbijgangers geen probleem. Volgens bezoekers voorziet Philips hiermee in een behoefte omdat een doktersbezoek voor deze checks tijdrovend en duur is en moeilijk te organiseren. Volgende week zaterdag staat Philips met haar stand in Rotterdam in het Alexandrium Shopping Center.

Eenvoudige gezondheidstests
Bij de Philipsstand kan het winkelende publiek ervaren hoe eenvoudig en toegankelijk het is om je gezondheid te laten checken. Bezoekers kunnen hun cholesterol, glucose, longfunctie, bloeddruk en BMI (gewicht in relatie tot lengte) laten controleren. De vijf (indicatieve) tests zijn eenvoudig en geven aan hoe men er lichamelijk voor staat. De ervaren en gecertificeerde consulenten van Care for Human nemen de tests af en geven deskundig advies. Met dit concept geeft Philips verder invulling aan het streven om de consument meer ervaring en beleving te bieden bij Philips' visie om het leven te vereenvoudigen.

Waar staat de Philipsstand met gezondheidschecks:
Data Tijdstip Exacte locatie 13 januari 09:00 ­ 17:30 uur Heerhugowaard Middenwaard, tegenover Etos 20 januari 09:00 ­ 17:30 uur Rotterdam Alexandrium Shopping Center, voor C&A plein 27 januari 09:00 ­ 17:30 uur Heerlen Corio Center, souterrain 4 februari 11:30 ­ 17:30 uur Utrecht Hoog Catharijne tegenover kruispunt Claudia Sträter 10 februari 09:00 ­ 17:30 uur Eindhoven Heuvel Galerie vierkante hal muziektheater 17 februari 09:00 ­ 17:30 uur Rotterdam Alexandrium Shopping Center, voor C&A plein

Marion del Prado, Marketingcommunicatie Manager Philips Nederland: "Kern van dit concept is mensen te laten ervaren dat Philips zaken eenvoudig wil maken die als moeilijk worden gezien. Iedereen in Nederland vindt gezondheid erg belangrijk. Echter, men geeft aan dat de drempel om naar de huisarts te gaan, er tijd voor vrij te maken en de tests te laten doen, te hoog is. Philips biedt nu op één plaats vijf gratis tests aan. Hiermee biedt Philips een eenvoudige oplossing en wordt het doen van de tests even heel toegankelijk".

Simplicity is Philips
In het weekend voor Kerst startte Philips met verschillende `simplicity-acties'. Nog de komende twee weekenden helpt Philips bezoekers van enkele parkeergarages met het vinden van de dichtstbijzijnde vrije parkeerplaats. Daarnaast maakte Philips in het weekend voor Kerst het inkopen van alle kerstbenodigdheden eenvoudig door het winkelende publiek een kluis aan te bieden waarin zij de boodschappen tijdelijk konden opslaan. Ook kon men cadeaus door Philips laten inpakken.

1./2.

De afgelopen jaren heeft Philips veel aandacht besteed aan het bekendmaken van de slogan `sense and simplicity'. Philips streeft ernaar het leven van mensen te vereenvoudigen; in alle situaties moeten Philipsproducten en -diensten iets toevoegen dat het leven juist eenvoudiger in plaats van ingewikkelder maakt. Deze acties laten zien waar Philips voor staat. Ook zal de belofte duidelijk naar voren komen in de keuze in productontwikkeling en producten zelf.

Sense and Simplicity
Philips vindt dat technologie net zo vanzelfsprekend moet zijn als de doos waar het in zit. Het is deze eenvoud die van een last een plezier maakt. Daarom ontwikkelt Philips technologisch geavanceerde producten en diensten die speciaal voor mensen zijn ontworpen. Philips maakt het gemakkelijk, hoe ingewikkeld de achterliggende technologie ook is. Eenvoud kan een doel zijn van technologie. Bij Philips is dat zeker zo. Eenvoud moet vanzelfsprekend zijn.


---

Voor meer informatie (