Philips
Persinformatie
13 januari 2007
Philips voorziet in behoefte om gezondheidschecks eenvoudig aan te bieden
Stand met gezondheidschecks groot succes
In Heerhugowaard hebben vandaag bijna 300 mensen gebruik gemaakt van de mogelijkheid om
snel en eenvoudig enkele gezondheidschecks te laten doen. Wachttijden van (soms) ruim een
half uur bleken voor voorbijgangers geen probleem. Volgens bezoekers voorziet Philips
hiermee in een behoefte omdat een doktersbezoek voor deze checks tijdrovend en duur is en
moeilijk te organiseren. Volgende week zaterdag staat Philips met haar stand in Rotterdam in
het Alexandrium Shopping Center.
Eenvoudige gezondheidstests
Bij de Philipsstand kan het winkelende publiek ervaren hoe eenvoudig en toegankelijk het is om
je gezondheid te laten checken. Bezoekers kunnen hun cholesterol, glucose, longfunctie,
bloeddruk en BMI (gewicht in relatie tot lengte) laten controleren. De vijf (indicatieve) tests zijn
eenvoudig en geven aan hoe men er lichamelijk voor staat. De ervaren en gecertificeerde
consulenten van Care for Human nemen de tests af en geven deskundig advies. Met dit concept
geeft Philips verder invulling aan het streven om de consument meer ervaring en beleving te
bieden bij Philips' visie om het leven te vereenvoudigen.
Waar staat de Philipsstand met gezondheidschecks:
Data Tijdstip Exacte locatie
13 januari 09:00 17:30 uur Heerhugowaard Middenwaard, tegenover Etos
20 januari 09:00 17:30 uur Rotterdam Alexandrium Shopping Center, voor C&A plein
27 januari 09:00 17:30 uur Heerlen Corio Center, souterrain
4 februari 11:30 17:30 uur Utrecht Hoog Catharijne tegenover kruispunt Claudia Sträter
10 februari 09:00 17:30 uur Eindhoven Heuvel Galerie vierkante hal muziektheater
17 februari 09:00 17:30 uur Rotterdam Alexandrium Shopping Center, voor C&A plein
Marion del Prado, Marketingcommunicatie Manager Philips Nederland: "Kern van dit concept
is mensen te laten ervaren dat Philips zaken eenvoudig wil maken die als moeilijk worden
gezien. Iedereen in Nederland vindt gezondheid erg belangrijk. Echter, men geeft aan dat de
drempel om naar de huisarts te gaan, er tijd voor vrij te maken en de tests te laten doen, te hoog
is. Philips biedt nu op één plaats vijf gratis tests aan. Hiermee biedt Philips een eenvoudige
oplossing en wordt het doen van de tests even heel toegankelijk".
Simplicity is Philips
In het weekend voor Kerst startte Philips met verschillende `simplicity-acties'. Nog de komende
twee weekenden helpt Philips bezoekers van enkele parkeergarages met het vinden van de
dichtstbijzijnde vrije parkeerplaats. Daarnaast maakte Philips in het weekend voor Kerst het
inkopen van alle kerstbenodigdheden eenvoudig door het winkelende publiek een kluis aan te
bieden waarin zij de boodschappen tijdelijk konden opslaan. Ook kon men cadeaus door
Philips laten inpakken.
1./2.
De afgelopen jaren heeft Philips veel aandacht besteed aan het bekendmaken van de slogan
`sense and simplicity'. Philips streeft ernaar het leven van mensen te vereenvoudigen; in alle
situaties moeten Philipsproducten en -diensten iets toevoegen dat het leven juist eenvoudiger in
plaats van ingewikkelder maakt. Deze acties laten zien waar Philips voor staat. Ook zal de
belofte duidelijk naar voren komen in de keuze in productontwikkeling en producten zelf.
Sense and Simplicity
Philips vindt dat technologie net zo vanzelfsprekend moet zijn als de doos waar het in zit. Het
is deze eenvoud die van een last een plezier maakt. Daarom ontwikkelt Philips technologisch
geavanceerde producten en diensten die speciaal voor mensen zijn ontworpen. Philips maakt
het gemakkelijk, hoe ingewikkeld de achterliggende technologie ook is. Eenvoud kan een doel
zijn van technologie. Bij Philips is dat zeker zo.
Eenvoud moet vanzelfsprekend zijn.
---
Voor meer informatie (