Ingezonden persbericht


PERSBERICHT

LIVECOM & AtoBE INTRODUCEREN MSN CHATKOPPELING VOOR ZAKELIJK GEBRUIK

Amsterdam, 16 januari 2006 --- Chatontwikkelaar LiveCom en Interactive Solutions Provider AtoBE komen deze week met een koppeling naar MSN Messenger voor de business chat. De MSN koppeling maakt het voor bedrijven mogelijk via Live Messenger (voorheen MSN Messenger) bereikbaar te zijn voor consumenten en toch de voordelen van de LiveCom chat te behouden. Zo kan de MSN chat binnen het LiveCom webbased Agent Workstation met callcenter functionaliteiten worden afgehandeld.

Consumenten kunnen met de nieuwe toepassing via MSN informatie over favoriete bedrijven of webwinkels inwinnen. Gebruikers hoeven hiervoor alleen de MSN buddy van het bedrijf aan hun vriendenlijst toe te voegen en krijgen vervolgens actuele kortingen en acties op MSN te zien. Als zij meer informatie over de aanbiedingen willen, kunnen ze dit via MSN opvragen.

LiveCom en AtoBE verwachten veel van deze introductie, omdat bedrijven die online veel klantcontact afhandelen een veel breder bereik krijgen met het MSN netwerk. Bedrijven konden natuurlijk al zelf MSN installeren voor online klantcontact, maar daar kleven een aantal grote beperkingen aan. Zo kan één MSN account niet op verschillende computers ingelogd zijn en gebruikt worden. Met de nieuwe module kan het MSN contact worden afgehandeld binnen de eigen LiveCom chatomgeving. Zo behoudt de agent de voordelen van de LiveCom chat, inclusief de uitgebreide call center functionaliteiten zoals een wachtrij, 1e en 2e lijns opvang en een indeling in verschillende afdelingen. Bovendien maakt het systeem het de agent mogelijk de klantgeschiedenis vast te leggen, koopsignalen automatisch te herkennen en hierop te filteren.

De MSN chat kan met de nieuwe koppeling altijd en door meerdere personen bemand zijn. Daarnaast kunnen de gesprekken in eerste instantie door een bot (een geautomatiseerd scriptsysteem) afgehandeld worden. Bij uitgebreidere gesprekken of interessante koopsignalen wordt de chat doorgegeven aan het call center, waarbij de dialoog automatisch op onderwerp naar de juiste gespecialiseerde agent wordt gerouteerd. LiveCom noemt de nieuwe toepassing Live Business Messenger en deze is als extra module toe te voegen aan de LiveCom 4WEB Suite.

De nieuwe communicatiemodule wordt tijdens de Webwinkel Vakdagen (17&18 januari) in de Jaarbeurs Utrecht met live demo's getoond. LiveCom is op de beurs aanwezig op stand 062.

Over LiveCom

LiveCom is marktleider op het gebied van live (klant)communicatie in Nederland. De online conversie-oplossingen maken het voor bedrijven mogelijk om online bezoekers te identificeren en pro-actief te benaderen en daarmee de verkoop, de klanttevredenheid en het vertrouwen te verbeteren terwijl gelijktijdig kosten worden bespaard. Klanten waaronder ABN Amro, ANWB, Interpolis, Fortis ASR, OHRA, Pharos Reizen, RVS en Wehkamp hebben de LiveCom producten en oplossingen geïmplementeerd om het rendement uit hun marketing en e-commerce investeringen drastisch te verhogen.

De oplossingen van LiveCom kenmerken zich door een gebruiksvriendelijke, volledig web based gebruikers interface en een hoge toegankelijkheid, stabiliteit en betrouwbaarheid. Zo biedt LiveCom de enige live business chat toepassing die iedereen zonder plugins kan gebruiken. Het brede aanbod van optionele modules zoals video- en spraakcommunicatie, het delen van webformulieren en webpagina's, het meten van bezoekerconversies en integraties met bestaande e-commerce en CRM toepassingen maakt de propositie van LiveCom uniek. Voor meer informatie, zie www.livecom.net

Over AtoBE BV

AtoBE is, gezien haar Track Record met innovatieve Internet gerelateerde diensten, in de Nederlandse markt een belangrijke IT partner voor haar klanten. AtoBe levert kwalitatief hoogwaardige, innovatieve op maat gemaakte oplossingen aan onder andere ABN AMRO, NS, Postbank en Rabobank, door het combineren van technologieën en producten gebundeld met advies, implementatie, service, hosting en beheer. De oplossingen zijn gericht op bedrijven die hoge eisen stellen aan hun oplossingen op het gebied van: beveiliging, beschikbaarheid, robuustheid, schaalbaarheid, flexibiliteit, en innovatie. Voor meer informatie kunt u terecht op www.atobe.eu

Voor meer informatie voor de pers

Margriet Luttikhuizen

Lubbers & De Jong

T: 020 421 0565

F: 020 638 8417

E: Margriet@l-dj.nl

Dit persbericht is ook te vinden op:

http://www.livecom.net/nieuws/persberichten/Livecom_introduceert_msn_chatkoppeling_voor_zakelijk_gebruik.html