Ingezonden persbericht


Persbericht

Terugblik: VoIP in 2006

16 januari 2007 - 2006 was een bewogen jaar. Niet alleen de verkiezingen hielden de gemoederen bezig, ook op telefoniegebied is er veel te doen geweest. Volgens IP-telefonie expert Swyx waren vier ontwikkelingen van wezenlijk belang voor de telecommarkt:


- Traditionele telefonie is op zijn retour

- Organisaties ontdekten dat VoIP interessante voordelen biedt voor een organisatie
- Traditionele telefonie-aanbieders moesten een andere koers gaan varen
- Nieuwe spelers betraden de telefoniemarkt

In 2006 zijn meer op IP-gebaseerde communicatiesystemen aangeschaft dan traditionele systemen. Het 'oude' systeem en haar infrastructuur is op sterven na dood. Mede vanwege deze ontwikkeling stond voor Swyx het afgelopen jaar het motto 'traditionele telefonie is dood' centraal. De stap die door het bedrijfsleven naar VoIP wordt gemaakt, toont de populariteit ervan in de consumentenmarkt. Dankzij Skype werd bellen over internet een fenomeen, van een gratis tool tot een allesomvattende bedrijfsapplicatie met uitgebreide functionaliteit.

Ondernemers die gebruik maken van VoIP erkennen dit nieuwe concurrerende voordeel. In tegenstelling tot de consumenten, profiteert het bedrijfsleven met VoIP niet alleen van lagere kosten. Door de op IP-gebaseerde techniek wordt communicatie geïntegreerd met zakelijke applicaties. Het samengaan van spraak en data in een netwerk biedt nieuwe mogelijkheden. De telefoniemigratie in de PC-omgeving, bijvoorbeeld met Outlook, CRM of een ERP-systeem, verhoogt de effectiviteit en de productiviteit van de moderne ondernemer. Ook andere vormen van communicatie kwamen in 2006 sterk op. Denk daarbij aan Instant Messaging, video of het delen van applicaties.

Deze trend zorgt voor zowel een splitsing als een consolidatie van de telefoniemarkt. Aanbieders van traditionele systemen zoals Alcatel, Nortel of Siemens wenden zich meer en meer tot de software-sector, waar ze samenwerken met een nieuwe generatie aanbieders. Toch zal zo'n samenwerking niet lang duren. Uiteindelijk baseren deze producenten hun product op de verkoop van dure hardware. In de toekomst wordt dit echter overbodig en andere spelers zullen daarvan profiteren.

Ook ondernemers uit andere bedrijfstakken probeerden de stap naar telefonie te maken. Zo biedt Yahoo! bijvoorbeeld een PC-to-Phone VoIP-service aan, ter ondersteuning van zijn messenger. AOL en Skype hebben inmiddels soortgelijke diensten in hun portfolio. Microsoft heeft in het kader van zijn 'Unified Communications Strategy' eveneens de eerste stappen in deze richting gezet. Denk hierbij aan de live-communicatie over de MS Server en Unified Messaging verbonden met voice- en video-applicaties.

"Ook wanneer nieuwe spelers de markt betreden, duurt het nog lang voordat zij de jarenlange ervaring van IP-telefonieaanbieders als Swyx kunnen evenaren. Swyx telt reeds meer dan 200.000 gebruikers in heel Europa. Wij nemen de voordelen van de traditionele telefonie mee in deze nieuwe vorm van allesomvattende geïntegreerde communicatie. In de toekomst hebben ondernemers enkel nog een geïntegreerde applicatie voor alle vormen van communicatie nodig. Deze kunnen probleemloos met elkaar samenwerken. De belangrijkste bedrijfsprocessen worden geïntegreerd. Dat is de toekomst van communicatie", vertelt Günter Junk, CEO van Swyx.

Kijk voor meer informatie op www.swyx.com.

(480 woorden)

BERICHT VOOR DE REDACTIE

Over Swyx

Het enige telefoniesysteem met toekomst

Swyx ontwikkelt een op software gebaseerd telefoniesysteem dat werkt zoals iedere andere software-applicatie als e-mail, instant messaging en CRM, door het aanwezige datanetwerk en het bestaande server-park te gebruiken. Hierdoor profiteren organisaties van alle voordelen van business-class VoIP zonder dat zij in dure telefonie-hardware hoeven te investeren. Daarnaast kan het Swyx-systeem uitgebouwd worden tot een krachtige business tool. Omdat een Swyx-systeem gebaseerd is op Microsoft Windows integreert het eenvoudig met de bestaande IT-infrastructuur. Het integreert zelfs met afzonderlijke zakelijke applicaties zoals beveiligingssystemen, office-applicaties, toepassingen voor finance en CRM en de customer support-omgeving. Hierdoor beschikt de organisatie over een overzichtelijk communicatiesysteem dat meegroeit met het bedrijf ongeacht de hoeveelheid personeel, vestigingen of locaties. Swyx is opgericht in 1999. Momenteel heeft het bedrijf kantoren in heel Europa waarvan het hoofdkantoor in Dortmund, Duitsland gevestigd is. Vandaag de dag wordt Swyx gezien als marktleider op het gebied van IP-telefonie in de grote Europese landen. Swyx heeft meer dan 4.500 zakelijke organisaties in Europa geholpen het beste uit IP-telefonie en aanverwante applicaties te halen. Swyx staat bekend om zijn productinnovatie en begrip van de zakelijke markt. In Nederland wordt Swyx gedistribueerd door Intratel en SDC Logistics.

Voor verdere persinformatie, fotomateriaal of een interview kunt u contact opnemen met Ilona de Bok van LEWIS, Global Public Relations: Tel: +31 (0)40 235 46 00 Fax: +31 (0)40 235 46 01 E-mail: ilonadb@lewispr.com http://www.lewispr.com

LEWIS - Global Public Relations

Hoevenweg 29
5652 AW Eindhoven
Nederland

Tel: +31 40 235 46 00
Fax: +31 40 235 46 01
Web: www.lewispr.com
Agency blog: www.lewis360.com