Coca-Cola introduceert Zero: de Coca-Cola light voor mannen

Grootste introductie voor het bedrijf Coca-Cola sinds 1984

Rotterdam - 16 januari 2007. Vanaf februari 2007 is er een nieuwe Coca-Cola zonder suiker in Nederland verkrijgbaar: Coca-Cola Zero. Het nieuwe product richt zich specifiek op mannen waar Coca-Cola light met name de voorkeur geniet onder vrouwen. Bovendien heeft Coca-Cola Zero een smaak die meer op de oorspronkelijke Coca-Cola lijkt. Met de uitbreiding van het portfolio speelt het bedrijf in op de veranderende behoeftes en leefstijl van de Nederlandse consument. Na de succesvolle introductie van de nieuwe frisdrank verpakkingen in februari 2006 is deze introductie een volgende belangrijke stap van Coca-Cola in Nederland. Het is de grootste productintroductie voor het bedrijf in 22 jaar.

Na succesvolle introducties van Coca-Cola Zero in Engeland, België en Duitsland volgt nu ook Nederland. In Duitsland is het product inmiddels al uitgeroepen tot de meest succesvolle productinnovatie van 2006. Met de komst van Coca-Cola Zero, 22 jaar na de introductie van Coca-Cola light, speelt Coca-Cola vanaf februari met drie varianten (regular, light en zero) in op de wensen van consumenten anno 2007. Simon McDowell, General Manager Coca-Cola Nederland: 'De introductie van Coca-Cola Zero speelt in op de veranderende behoeftes en leefstijl van de Nederlandse consument die in toenemende mate zoekt naar een keuzemogelijkheid tussen suikerhoudende en niet-suikerhoudende producten. Gezien het succes van Coca-Cola Zero in de andere landen verwachten we ook in Nederland veel van Coca-Cola Zero.'

De introductie van Coca-Cola Zero past binnen het beleid van Coca-Cola dat zich richt op het bieden van een gevarieerd productaanbod, heldere informatie over voedingswaarden en het stimuleren van sport en beweging.

Coca-Cola Zero is verkrijgbaar in de volgende verpakkingen: glazen horeca flesje (0,2 liter), blik (0,33 liter), flessen (0,50 liter, 1 liter, 1,5 liter) en de 4-pack.

Over The Coca-Cola Company
The Coca-Cola Company is de grootste frisdrankproducent ter wereld. Coca-Cola produceert en exploiteert vier van de vijf grootste frisdrankmerken ter wereld, te weten: Coca-Cola, Coca-Cola light, Fanta en Sprite. Daarnaast biedt het bedrijf een breed assortiment van andere dranken, waaronder light frisdranken, waters, vruchtensappen, thee, koffie en sportdranken aan. Middels het wereldwijde distributiesysteem levert het bedrijf dagelijks aan miljoenen consumenten, verspreid over meer dan 200 landen, in totaal meer dan 1,3 miljard consumpties. Voor meer informatie over The Coca-Cola Company, kijk ook op de website: www.thecoca-colacompany.com.