Ingezonden persbericht


PERSBERICHT

Software producent en leverancier alfabet AG kiest voor Lubbers & De Jong

Amsterdam, 23 januari 2007 --- De Duitse ontwikkelaar en leverancier van standaard software voor enterprise IT-planning, alfabet AG, heeft het Amsterdamse bureau Lubbers & De Jong in de arm genomen om de marketing- en PR-activiteiten in Nederland te coördineren. Met de samenwerking wil alfabet haar naamsbekendheid in Nederland vergroten en haar positie als IT-planning expert versterken.

Met de standaard software planningIT heeft alfabet zich succesvol gevestigd in Duitsland, Oostenrijk en Zwitserland als de belangrijkste leverancier voor ondernemingen die met grote of complexe IT-landschappen de strategische overgang willen maken naar een meer business gedreven IT.

De keuze voor Lubbers & De Jong is gemaakt omdat bleek dat de Amsterdammers het gehele traject van communicatie, marketing en public relations het beste kon invullen. "De lange ervaring en expertise van Lubbers & De Jong zorgen voor veel vertrouwen in de samenwerking," aldus Frank Schiewer, lid Raad van Bestuur van alfabet.

alfabet AG ontwikkelt en implementeert planningIT®, de eerste geïntegreerde standaardsoftware die ondernemingen helpt haar IT-uitgaven en -prestaties en het plannen van IT als business te optimaliseren. Het bedrijf bedient een globale gebruikersgemeenschap van 15.000 IT-professionals in de sectoren: automotive, financiën, telecommunicatie, logistiek en transport, toerisme, chemische producten, energie en in de dienstverlenende industrieën. Tot het klantenportfolio van de Duitse onderneming horen enkele multinationale ondernemingen zoals DaimlerChrysler, Deloitte, Deutsche Bahn, BMW en T-Systems.

Over Lubbers & De Jong

Lubbers & De Jong levert PR en Marketing voor snel groeiende innovatieve organisaties. De kernactiviteit is de juiste communicatie te realiseren bij het brengen van technologie naar markten en doelgroepen met als doel het genereren van interactie. Van oudsher is Lubbers & De Jong sterk in consultancy, mobiele communicatie, internet en ICT, maar de afgelopen jaren heeft het bureau tevens expertise opgebouwd in lifestyle-, design- en de brede consumentenmarkten. De werkwijze is doelgericht, creatief en meetbaar. De kracht van Lubbers & De Jong is een brug te slaan tussen ratio en intuïtie, business en creativiteit. De ervaring leert dat juist op dat raakvlak de meest effectieve oplossingen voor communicatievraagstukken te vinden zijn.

Lubbers & De Jong is participant van Deloitte Technology Fast 50, www.fast50.nl

Voor meer informatie voor de pers:
Lubbers & De Jong
Anke van Heerebeek

020 421 0565
anke@l-dj.nl