AutoRai

Mercedes-Benz steunt Nederlandse mode

(1/23/2007)
Mercedes-Benz is een langdurig samenwerkingsverband aangegaan met de Dutch Fashion Foundation (DFF). Beide organisaties staan voor allure, kwaliteit en pionieren. Mercedes-Benz staat de DFF bij in haar streven om Nederlandse mode internationaal op de kaart te zetten. De modeshow âPreludeâ is de eerste stap in een langdurige ondersteuning van de Nederlandse haute couture.
De Dutch Fashion Foundation spant zich in samenwerking met Mercedes-Benz in om de condities waaronder Nederlandse modemerken werken continu te verbeteren. Met als doel het bereiken van internationale bekendheid en waardering voor Nederlandse mode. De groep nieuwe, veelbelovende merken moet op deze manier bovendien een betere internationale marktpositie krijgen.

De DFF heeft sinds 2001 de grootste Nederlandse modetalenten begeleid en wil daar nu internationaal op verder bouwen. Mercedes-Benz ondersteunt dit initiatief door het organiseren van een reeks aansprekende en inspirerende mode-evenementen. Na de âPreludeâ-modeshow maken Mercedes-Benz en de DFF bekend welke activiteiten zij in de nabije toekomst gaan organiseren. De nadruk zal daarbij liggen op het overbruggen van de kloof tussen nieuw talent en de mode-industrie.

Mercedes-Benz is de samenwerking aangegaan met de DFF omdat mode wereldwijd mensen van alle leeftijden aanspreekt. De modewereld verschilt van andere lifestyle sectoren doordat het een direct verband heeft met stijl, elegantie, mystiek en glamour. Maar bovenal staat mode voor constante innovatie en designers die met passie en volle inzet bezig zijn met de creatie van nieuwe ontwerpen. Een beleving waar Mercedes-Benz zich volledig mee vereenzelvigt.

âDe Dutch Fashion Foundation en Mercedes-Benz kondigen met deze Prelude een lange termijn samenwerking aan waar de allure, kwaliteit en vernieuwende waarden van beide organisaties elkaar treffen. Mercedes-Benz spreekt hiermee sterke waardering uit voor de groep opkomend talent en geeft met trots vorm aan een reeks inspirerende en stimulerende mode activiteitenâ, aldus Angelique Westerhof, directeur van de Dutch Fashion Foundation.

âMercedes-Benz ondersteunt de Prelude als een eerste stap in een lange termijn samenwerking voor het aanjagen van de Nederlandse modewereld. Hierbij leggen wij het accent op de voortdurende overeenkomsten die wij zien tussen de waarden van vernieuwende mode en ons eigen merkâ, zegt Peter Zijlstra, verantwoordelijk voor marktcommunicatie bij Mercedes-Benz personenwagens.

Met het ondersteunen van de activiteiten van de Dutch Fashion Foundation volgt de Nederlandse Mercedes-Benz importeur de richting die het concern heeft gekozen bij het sponsoren van onder andere internationale mode-evenementen zoals de vermaarde New York Fashion Week. In het recente verleden werkte de Nederlandse organisatie ook samen met onder meer Sheila de Vries en Jaap Rijnbende.