IN 2007 VEEL AANDACHT VAN XEROX VOOR MEER KEUS EN TOEGEVOEGDE WAARDE VOOR DE KLANT

Xerox benoemt nieuwe directeur die leiding gaat geven aan de strategie richting de Europese kantorenmarkt

Breukelen, 23 januari 2007 - Xerox heeft vandaag haar belangrijkste strategische prioriteiten voor de Europese kantorenmarkt voor 2007 bekendgemaakt. Voortbordurend op de in 2006 geïntroduceerde nieuwe logistieke en supply chain infrastructuur, gaat Xerox: . een grotere keus bieden aan kwaliteitsproducten en -diensten voor het midden- en kleinbedrijf (MKB), . zich richten op meer ondersteuning en uitbreiding van de verkoopkanalen, . de distributiecapaciteit verder optimaliseren, en . continu haar netwerk van technologiepartners uitbreiden via het Xerox Alliance Partner (XAP) programma en het Extensible Interface Platform (EIP) Consortium.

Rogerio Fangueiro krijgt de taak om deze nieuwe strategie uit te voeren. Hij is per 1 januari 2007 benoemd als de nieuwe Europees directeur en General Manager voor de Xerox Office Group. Fangueiro neemt het roer over van Cees van Doorn, die overstapt naar de United States Solutions Group (USSG) als Senior Vice President West Coast Operations. "2006 was in veel opzichten een belangrijk jaar voor Xerox Europe", aldus Fangueiro. "We hebben goede resultaten geboekt met een nieuw 'tier 1' distributiemodel en een waardepropositie voor ons 'tier 2' verkoopkanaal. Dit jaar volgt de introductie van een geheel nieuwe serie zeer aantrekkelijk geprijsde entry-level producten, grote investeringen in multifunctionele systemen voor kleur (MFP) en uitbreiding van de MFP-structuur voor nieuwe Web-based toepassingen en diensten." Xerox is van plan een flink deel van de markt voor goedkopere A4 printers/MFP's te veroveren en de leiderschapspositie in de duurdere A3 kleuren MFP markt te behouden, waarbij meer waarde voor de klant centraal staat in de strategie. "We blijven vooruitgang boeken met de diensten aan het MKB, zoals onze vaste prijs per pagina aanbieding PagePack, waarmee we loyaliteit creëren bij zowel onze partners als onze klanten", aldus Fangueiro. Xerox wil in 2007 het aantal wederverkopers in West-Europa uitbreiden via de SMARTer Distribution strategie, alsmede hogere verkopen bij de grotere Europese IT-wederverkopers bewerkstelligen via een direct account management. Verdere doelstellingen zijn de productiviteit en kwaliteit van haar partnernetwerk via accreditatie en certificering te verhogen, en de verkoop te ondersteunen om verkoopopbrengsten te genereren middels nieuwe verkopen van supplies aan bestaande klanten en via PagePack.

Xerox gaat door met het leveren van het hele assortiment technologie en outsourced services aan grote accounts via Xerox Office Services, waarmee grote ondernemingen zo'n 25% aan kostenbesparingen kunnen realiseren. Primair blijft Xerox de 'leider op het gebied van diensten'-benadering combineren met de verkoop van op technologie gebaseerde producten, afhankelijk van de behoeften en keuzes van de klant. Xerox streeft ernaar op twee fronten te concurreren: de manier waarop klanten werken verder te verbeteren, en de manier waarop waarde wordt gecreëerd ingrijpend te veranderen. Door verbetering van de bedrijfsprocessen kan Xerox waarde creëren voor haar partners via verlaging van hun kosten, en nieuwe business bij bestaande klanten te genereren wat resulteert in hogere opbrengsten voor de partners en Xerox zelf. "Het creëren van waarde voor klanten is tegenwoordig niet meer een kwestie van betere producten verkopen. We moeten ervoor zorgen dat onze producten zeer efficiënt worden gebruikt. Onze commitment naar klanten is zeer sterk: we helpen hen hun efficiency, productiviteit en winstgevendheid te verhogen, waardoor het voor hen makkelijker is om zaken te doen in 2007 en daarna."

Overzicht 2006:
Xerox sleepte onlangs vier prijzen in de wacht voor haar kleurenprinters en multifunctionele producten, toegekend door de toonaangevende test- en onderzoeksorganisatie Buyers Laboratory Inc. (BLI). Hiermee komt het totaal aan internationale prijzen voor producten voor het jaar op 208. De vier 'Keuze van het jaar'-prijzen van BLI werden ontvangen voor de WorkCentre 4150xf zwart-wit multifunctionele printer, de WorkCentre 7132, WorkCentre 7655 en WorkCentre 7665 multifunctionele systemen voor kleur. Xerox kreeg in 2006 ook erkenning van toonaangevende, onafhankelijke computer- en informatietechnologieorganisaties in meer dan 30 landen. De producten waarvoor prijzen werden ontvangen variëren van software, scanners, kleurenprinters en multifunctionele systemen - waaronder DocuShare, DocuMate, Phaser en de WorkCentre series - tot high-speed digitale productie technologie zoals de Xerox iGen3® Digital Production Press en de Xerox Nuvera 100 en 120 Digital Production Systems. In Europa alleen werden voor kantoorproducten al meer dan 68 prijzen verkregen en Xerox kreeg hoge waarderingen in gezaghebbende tijdschriften en via onderzoeksorganisaties, waaronder: . Personal Computer Magazine, Nederland
. What to Buy for Business, Verenigd Koninkrijk . FACTS, Duitsland
. CRN Computer Reseller News, Italië
. PC Tipp, Zwitserland
. PC World, Spanje
Xerox kreeg ook erkenning voor haar kennismanagement, innovatie, diversiteit, ethiek, workplace issues, milieuprogramma's en leiderschap. Voor meer informatie over deze prijzen ga naar www.xerox.com en zoek op 'awards'.


--- einde persbericht ---

Xerox Europe

Xerox Europe, de Europese organisatie van Xerox Corporation, levert een uitgebreide range aan Xerox producten, oplossingen en diensten, alsmede bijbehorende supplies en software. Het aanbod is met name gericht op een drietal marktsegmenten: kantoren van klein tot groot, de markt voor productieprinten en grafische omgevingen, alsmede dienstverlening, met inbegrip van advisering, systeemontwikkeling, content management en document outsourcing.

Xerox Europe heeft productievestigingen in Nederland, Ierland en het Verenigd Koninkrijk en een geavanceerd R&D centrum (Xerox Research Centre Europe) in Grenoble, Frankrijk. Voor meer informatie, ga naar www.xerox.com.

Xerox® is het handelsmerk van Xerox Corporation. Alle andere merken en productnamen zijn handelsmerken of geregistreerde handelsmerken van hun respectievelijke ondernemingen. Prijzen, kenmerken, specificaties, mogelijkheden, vormgeving en beschikbaarheid van Xerox producten en diensten kunnen worden gewijzigd zonder voorafgaande kennisgeving.

Klantcontacten
Voor meer informatie over Xerox en de producten: bel 0346 - 255 255 of kijk op www.xerox.nl.

Mediacontacten
Xerox (Nederland) B.V., Patty de Jong, Communications Manager, tel.: 0346 - 255 770, email: patty.dejong@xerox.com

VerkroostPR (voor Xerox), Herman Verkroost, tel.: 030 - 229 20 05, email: hav@verkroostpr.nl


-----------------------

Public Relations:

De Corridor 5; 3621 ZA Breukelen
Postbus 117; 3620 AC Breukelen
Telefoon: (0346) 255255
Fax: (0346) 255250

Immediate Release

Persbericht

---- --