Ingezonden persbericht


Microsoft Digital Advertising Solutions organiseert Creative Awards 2007

Creatieve wedstrijd voor Europese media- en creatieve bureaus

Amsterdam, 23 januari 2007 - Microsoft Digital Advertising Solutions lanceert voor de derde keer de Creative Awards 2007, een wedstrijd voor media- en creatieve bureaus in België, Frankrijk, Duitsland, Italië, Nederland, Noorwegen, Spanje, Zweden, Denemarken en het Verenigd Koninkrijk. Met deze vakprijs wil Microsoft laten zien welke creatieve mogelijkheden het online medium te bieden heeft. De inzendingen worden beoordeeld door een internationale jury onder voorzitterschap van Joakim Borgstrom, Interactive Creative Director van Wieden+Kennedy in Nederland. Media- en creatieve bureaus kunnen tot 2 maart 2007 campagnes inzenden. De winnaars worden in mei 2007 bekendgemaakt.

De Creative Awards wedstrijd is een jaarlijks terugkerend evenement en was voorheen bekend als de MSN European Creative Competition. Vorig jaar waren er maar liefst 255 inzendingen. Het doel van de wedstrijd is het onder de aandacht brengen en belonen van creatief talent. Daarnaast wil Microsoft adverteerders en bureaus inspireren om het online medium op een innovatieve en voor de consument aansprekende manier te gebruiken.

Jacqueline Smit, onder meer verantwoordelijk voor Microsoft Digital Advertising Solutions Nederland: "De wedstrijd van vorig jaar trok een breed scala aan bijzondere en innovatieve inzendingen, die het traditionele denken achter zich lieten, zoals de Snickers Bowl-campagne voor MasterFoods. Deze advertentiecampagne van glue London sloeg echt nieuwe wegen in op het gebied van consumentenbinding en doelgroepbenadering, en kreeg hiervoor de hoofdprijs. Gezien de kwaliteit van Nederlandse campagnes, ga ik er vanuit dat een Nederlands bureau dit jaar zeker in de prijzen valt."

Creatieve bureaus en of mediabureaus kunnen campagnes inzenden die geheel of deels hebben gelopen op het netwerk van Microsoft Digital Advertising Solutions, in de periode van 1 maart 2006 tot 28 februari 2007 in Europa of daarbuiten. Ook crossmediale campagnes in de periode 1 maart 2006 tot 28 februari 2007 kunnen meedingen. De European Awards bestaat uit de volgende categorieën: * FMCG,
* Liefdadigheids- en niet-gouvernementele organisaties (NGO's), * Financiële dienstverlening,
* Media, telecom en entertainment,
* Transport en toerisme.
Daarnaast is er een Award voor Best in Show, de meest creatieve campagne van het afgelopen jaar. "De jury kijkt naar campagnes met een geïntegreerde strategie en een creatieve aanpak, waarbij de relevantie van het merk gehandhaafd blijft en het doel van de campagne gerealiseerd is", zegt Joakim Borgstrom. "De branche heeft het afgelopen jaar wederom een stap vooruit gezet en we zijn benieuwd naar de beste campagnes van het jaar en wie uiteindelijk de winnaars zullen zijn."

De winnaars kunnen de volgende prijzen tegemoet zien: eerste prijs: $5000; tweede prijs: $3000; derde prijs: $2000 en prijs Best in Show: $5000. De inzendingen van de winnaars van de eerste prijs in elke categorie zullen automatisch meedingen voor de Cannes Cyber Lions Awards en winnen daarnaast een geheel verzorgde reis voor twee personen naar het Cannes festival (17-23 juni 2007).

Over Microsoft Digital Advertising Solutions
Microsoft Digital Advertising Solutions is de overkoepelende naam voor de huidige en toekomstige digitale advertentieoplossingen van Microsoft, gericht op het mogelijk maken en verbeteren van het contact tussen merk en consument. Meer informatie over Microsoft Digital Advertising Solutions is te vinden op: http://advertising.msn.nl .

Voor journalisten:
Microsoft Persdesk, telefoon: +31 (0)23 - 569 82 22, e-mail: mspers@monogram.nl