Ingezonden persbericht


PERSBERICHT

PCM Uitgevers, Tele2-Versatel, Telegraaf Media Groep, ANWB en RTL Nederland stappen in als founders van de allereerste MBA Crossmedia van Nederland.

PCM Uitgevers, Tele2-Versatel, Telegraaf Media Groep, ANWB en RTL Nederland hebben hun naam verbonden aan de door Lemniscaat School of Management en De Media Academie opgerichte MBA opleiding in de Crossmedia. Hiermee onderstrepen zij de noodzaak van een nieuwe generatie managers. De eerste lichting studenten start op 24 januari 2007.

PCM Uitgevers, Tele2-Versatel, Telegraaf Media Groep, ANWB en RTL Nederland onderstrepen, als founder van de MBA Crossmedia, de behoefte aan een nieuwe generatie managers die begrijpen wat crossmedia is en die in staat zijn organisaties te veranderen. De mediamarkt is een internationale markt geworden. Om een vooraanstaande rol te blijven spelen, kan Nederland niet zonder een topopleiding op dit nieuwe vakgebied. Achtergrond
De mediaketen wisselt dagelijks van vorm. Bedrijven gaan allianties aan in combinaties die tot voor kort onmogelijk leken. Denk aan Google en YouTube of dichter bij huis PCM en Talpa met SKOEPS.nl. In deze veranderende markt worstelt iedere mediaspeler met de interne dynamiek van een bestaande organisatie en een veranderende omgeving. Journalisten, redacteuren, managers; niemand is opgeleid in een mediavak dat met de dag anders is.

Om te overleven en succes te hebben kiezen mediabedrijven massaal voor crossmediale strategieën, d.w.z. combinaties van onder andere TV, internet, radio, print en mobiel. Het is niet meer voldoende om sterk te zijn in één medium. Leidinggeven kan in deze tijd dan ook niet meer zonder grondige kennis over de grenzen van de individuele mediatypes en eigen organisatie heen. Mensen die daar verstand van hebben zijn schaars.

Vernieuwend MBA Concept
Nieuw in Nederland is o.a. het inzetten van een individueel leiderschapstraject, elk vak gedoceerd door iemand uit de wetenschap en praktijk, een education committee bestaande uit leden die afkomstig zijn uit het bedrijfsleven (naast de founders uit KPN, TALPA, GOOGLE, FCCE), inbreng van 'live' casussen van de founders en elk blok afgerond met een businessproject dat gepresenteerd moet worden aan de Raden van Bestuur van de founders.

Over MBA Crossmedia
Het is de allereerste Crossmedia opleiding op MBA niveau in Nederland. Organisator is Lemniscaat School of Management. Er zijn nog enkele plaatsen beschikbaar voor de MBA Crossmedia. Start is 24 januari 2007. Samen met de founders is het gelukt een vernieuwend MBA concept neer te zetten waarin praktijk en wetenschap elkaar daadwerkelijk ontmoeten. Meer informatie op www.mbacrossmedia.nl.

Over De Media Academie
De Media Academie is het opleidingsinstituut voor de Nederlandse publieke & commerciële omroepen, mediaproducenten, facilitaire bedrijven en tal van andere bedrijven die professioneel te maken hebben met communicatie en audio visuele media. Zij trainen professionals bij publieke & commerciële omroepen, media-producenten, facilitaire bedrijven en tal van andere bedrijven en personen die professioneel met communicatie en audiovisuele media te maken hebben. De Media Academie is een stichting en heeft geen winstoogmerk. Het belangrijkste doel is het 'Ontwikkelen van professioneel talent in de mediabranche en daarmee bijdragen aan verbetering van kwaliteit en stimuleren van innovatie.

Over Lemniscaat School of Management
Lemniscaat School of Management is hét instituut voor executive managementopleidingen voor ervaren managers en professionals. Lemniscaat School of Management ontwikkelt Master opleidingen die op maat zijn gemaakt. De basis is altijd een praktijkvraagstuk uit een waardeketen. We doen dit zowel middels open leergangen als in-company, met hoogleraren die specialistische en internationale kennis van een vakgebied hebben. In 2005 zijn Lemniscaat School of Management en Conclusion een vergaande samenwerking aangegaan. Meer informatie op www.lemniscaat-edu.nl.

Over Conclusion
Conclusion is de meest veelzijdige zakelijke dienstverlener van Nederland. Conclusion heeft 1100 mensen in 30 werkmaatschappijen, die ieder specialist zijn binnen hun eigen vakgebied. De oplossingen zijn gericht op technologie, HRM, organisatie en communicatie. Conclusion werkt voor alle top 250 bedrijven, zowel middels levering van professionals, projecten als consultancy. Het onderscheidend vermogen ligt in de kracht van samenwerken. Conclusion heeft vestigingen in onder andere Utrecht, Rotterdam en Amsterdam. Meer informatie op www.conclusion.nl.



Ingezonden persbericht