Ingezonden persbericht


Achmea plaatst grote order bij Dell

Amsterdam, 24 januari 2007 - Achmea en Dell hebben een nieuw driejarig hardware- en servicecontract gesloten met een waarde van 30 miljoen dollar. Dell vervangt 5000 notebooks en 2000 desktop pc's bij Interpolis - dat in 2005 is gefuseerd met Achmea - en de Break-Fix dienstverlening wordt uitgebreid naar diverse onsite werkplekdiensten. Uitvoerend partner is Getronics Pink Roccade.

Het project omvat een centrale overeenkomst voor alle Achmea werkstations (desktop pc's en notebooks) en een servicecontract voor werkplekdiensten. Paul Piebinga, directievoorzitter Group IT Services van Achmea: "De combinatie van Dell en Getronics is een mooi voorbeeld van strategische partners die elkaar in hun kracht aanvullen en daardoor samen topkwaliteit leveren."

De dienstverlening van Dell is gebaseerd op globale gestandaardiseerde processen. Het op deze geautomatiseerde manier uitvoeren van een dienst past precies bij Dell, dat services als een groeimarkt beschouwt. Managing Director van Dell Nederland, Dolph Westerbos: "We kunnen op het gebied van services dezelfde revolutie ontketenen als Dell heeft gedaan met computers. Het begrip dienstverlening klinkt complex, maar ook hier is veel ruimte voor versimpeling, standaardisatie en een verhoging van de procesdiscipline. Vroeger zei men ook dat je een supply chain niet kon standaardiseren en toch hebben we dat gedaan. Die werkwijze zit in ons DNA."

De relatie tussen Achmea en Dell dateert vanaf 2001. Inmiddels zijn meer dan 27.000 desktops en notebooks geleverd, inclusief de Interpolis uitrol. De recent geleverde notebooks en desktops zijn voorzien van Customer Factory Integration (CFI) waarbij zoveel mogelijk Achmea instellingen en functies al worden geïntegreerd tijdens het productieproces in de fabriek in Ierland.