( BW)(SKYPE)(EBAY) Skype betekent actie - geld besparen is nog maar
het begin; Skype breidt mogelijkheden Skype for Business uit

    Redactie Business

    LONDEN--(BUSINESS WIRE)--26 januari 2007--Skype heeft vandaag
aangekondigd dat het Skype for Business weer een stap verder heeft
gebracht als reactie op de voortdurende vraag door bedrijven over de
hele wereld naar de mogelijkheid om Skype(TM) te gebruiken om te
communiceren met klanten en collega's. Skype for Business heeft
bewezen dat het ongelooflijk populair is omdat bedrijven niet alleen
geld en tijd besparen maar Skype bovendien zo gebruikersvriendelijk is
en een gemakkelijke manier biedt om contact te houden.

    Zakelijke gebruikers hebben altijd deel uitgemaakt van de
Skype-familie en vormen meer dan 30% van Skype's wereldwijde
gemeenschap die nu 171 miljoen leden telt.

    In een recent onderzoek onder 250 bedrijven die Skype gebruiken
gaf 95% aan dat ze geld hadden bespaard en 80% stelde dat het gebruik
van Skype de productiviteit van de medewerkers verhoogde.

    Eén specifiek bedrijf, Lewis & Hickey, een groep vooraanstaande
internationale architecten die onlangs Skype heeft geïnstalleerd in al
hun kantoren in de UK en Praag, claimt dat het sinds het eerste
telefoongesprek via Skype tot 7,6% heeft bespaard op hun standaard
telefoonkosten en streeft naar een kostenverlaging van 50% van hun
totale telefoonkosten in de nabije toekomst.

    Benoit Mareschal, Director, Business Development bij Lewis &
Hickey, licht toe: "We hebben klanten en teams overal in de UK en net
als veel andere creatieve bedrijven moeten we ideeën delen en in
contact blijven met elkaar. Dat kan veel geld kosten. We wilden een
manier vinden om te communiceren maar voor dat privilege minder te
betalen. Sinds we gestart zijn met het gebruik van Skype is het bedrag
dat we uitgeven aan internationale mobiele telefoongesprekken en
internationale telefoongesprekken via vaste lijnen sterk gedaald.
Skype zorgt voor een menselijke brug tussen menselijke technologie en
persoonlijke communicatie."

    Uit het onderzoek bleek ook dat 62% van de bedrijven beter
communiceert met klanten op Skype en 76% gaf aan dat ze nauwer
samenwerken met collega's omdat Skype zo gebruikersvriendelijk is.

    Benoit Mareschal is het daarmee eens, "Nu we Skype hebben is de
mogelijkheid om met elkaar te spreken enorm uitgebreid. Mensen
vertrouwden altijd op e-mail, maar met Skype krijg je direct antwoord
op een vraag zonder dat het hele kantoor gestoord wordt - met name als
je de instant chat mogelijkheid gebruikt. Je kunt het zien als mensen
on-line zijn, je vraag stellen en gewoon doorgaan met waar je mee
bezig bent."

    Met de extra en vandaag bekendgemaakte nieuwe mogelijkheden heeft
Skype het voor bedrijven ook gemakkelijker gemaakt Skype te
installeren en te beheren. Skype kan gemakkelijk worden geïnstalleerd
op meerdere computers met gebruikmaking van het pakket Windows
Installer (algemeen bekend als MSI), wat IT beheerders meer controle
geeft over de manier waarop Skype communicatieverkeer verloopt via hun
bedrijfsnetwerk.

    Een on-line regelpaneel maakt het bedrijven mogelijk individuele
gebruikers Skypetijd toe te wijzen waarmee ze goedkoop via
SkypeOut(TM) kunnen bellen naar traditionele vaste telefoons of naar
mobiele telefoons en biedt een geconsolideerd overzicht van de
uitgaven.

    Intussen werkt Skype ook samen. Met hun partners heeft het
samenwerkt aan nieuwe bedrijfsproductiviteitstools met de naam Extras:
dit zijn de Convenos web conference en collaboration service, een
pakket met de naam Unyte waarmee gebruikers het beeld op hun PC
desktop kunnen delen en een Skype-enabled call-centre vanuit ACD.

    Bezoek om meer te weten te komen over Skype for Business de
website www.skype.biz.

    Over Skype

    Skype is 's werelds snelst groeiende Internetcommunicatie-aanbod,
dat onbeperkte gratis spraak-, video- en instant-messagingcommunicatie
tussen gebruikers van Skype-software mogelijk maakt. Skype, met ruim
171 miljoen geregistreerde gebruikers, is beschikbaar in meer dan 28
talen en wordt gebruikt in bijna alle landen van de wereld. Skype
genereert inkomsten door middel van haar topaanbiedingen zoals het
plegen en ontvangen van telefoontjes naar en van vaste en mobiele
telefoons, voicemail, doorschakelen en personalisatie, inclusief
ringtones en avatars. Skype onderhoudt ook betrekkingen met een
groeiend netwerk aan hardware- en softwareproviders.

    Skype is een onderneming van eBay (NASDAQ: EBAY). Kijk voor meer
informatie op skype.com.

    Toegang tot een breedband internetaansluiting is vereist voor
Skype en alle Skype Certified apparatuur en accessoires. Skype is geen
vervanging voor uw traditionele telefoondienst en kan niet gebruikt
worden voor het draaien van noodnummers.

    Skype, SkypeIn, SkypeOut, Skype Me, Skype Certified, Skypecasts,
bijbehorende logo's en het "S" symbool zijn handelsmerken van Skype
Limited.

    --30--NE/lo*

    CONTACT: Skype
             Mediacontactpersoon:
             Stephanie Zari
             stephanie.zari@skype.net
             SkypeIn: + 44-121-288-3779