AutoRai

Merktrouw Daihatsu groeit

(1/31/2007)
De merktrouw van eigenaren van een Daihatsu is in de tweede helft van het jaar 2006 aanzienlijk gegroeid. Over het gehele jaar 2006 is een merktrouw van 61,04% geregistreerd. Dit is bijna 2,5% hoger dan het gemiddelde van alle automerken in dezelfde periode. Tot en met juni 2006 heeft 56,69% van de Daihatsu-eigenaren bij de aankoop van een nieuwe auto opnieuw voor het merk van de compacte en zuinige autoâs gekozen. Uiteindelijk werd in de tweede helft van 2006 een groei in merktrouw van bijna 9% gerealiseerd.

De verhoging van merktrouw heeft twee voorname redenen: allereerst is er steeds meer aandacht voor het milieu bij klanten en prospects. Omdat Daihatsu de meest milieuvriendelijke autoâs bouwt, zijn klanten eerder geneigd om wederom voor Daihatsu te kiezen. Daarnaast spreken de nieuwe Daihatsu-modellen Materia en Terios de klanten zeer aan, waardoor een groeiende groep Daihatsu-rijders het betrouwbare en onderhoudsvriendelijke merk uit Japan trouw blijft.