Spotzer media group, bv
Spotzer Media Group breidt Senior Managemenr Team uit met CTO en Global Business Manager
AMSTERDAM, January 31 /PRNewswire/ --
Spotzer Media Group BV is een nieuw, Nederlands internetbedrijf dat lokale bedrijven in
staat wil stellen om snel en betaalbaar met behulp van video reclame te maken op tv,
internet en mobiele apparatuur. Het bedrijf maakte vandaag twee nieuwe benoemingen
bekend. Dit maakte vijfvoudig ondernemer Andrew Klein, oprichter en CEO van Spotzer,
vandaag bekend.
Valerie Taylor (48) werd benoemd als Senior Executive Vice President. Taylor vervulde
eerder seniormanagementfuncties bij ITT Corporation, Young & Rubicam, een onderdeel
van WPP, en DraftWorldwide, een onderdeel van de Interpublic Group of Companies. Taylor
gaat leiding geven aan de commerciële productie, mediaplanning en inkoopdiensten. Ze
gaat nauw samenwerken met Thed Lenssen. Lenssen, Creative Director, is al meer dan 25 jaar
een van Europa's meest gevierde reclameregisseurs.
Senior IT-manager Bill Wirt (47) werd benoemd als Chief Technology Officer van
Spotzer. Eerder hielp hij, als vice president information technology, het Amerikaanse
bedrijf Verio een eersteklas ISP (Internet Service Provider) te worden, voordat het
bedrijf in 2000 voor USD 5,5 Miljard werd gekocht door NTT. Wirt gaf eerder ook al
leiding aan de softwareontwikkeling bij Nextel, het eerste bedrijf dat met dekking in de
gehele V.S. digitale, draadloze communicatie aanbood. Nextel werd in 2004 voor USD 36
miljard gekocht door Sprint. Wirt is alumnus van de Stanford Graduate School of Business.
"Valerie gaat onze inspanningen leiden om het videoproductieproces radicaal te
vernieuwen, waarin kwalitatief hoogstaande en creatief aansprekende videocommercials
zullen worden gemaakt, om deze vervolgens met een kosten effectief mediaplan te bundelen
en aan te bieden." aldus Klein.
"Zij zal het self-service model voor video-reclame betaalbaar en toegankelijk maken voor
het MKB." Voegt hij daar aan toe. "Bill krijgt de verantwoordelijkheid over de
ontwikkelingen van innovatieve manieren om het proces van mediaplanning en inkoop te
vereenvoudigen."
Klein voegt eraan toe dat Spotzer haar klanten een digitaal archief met hoogwaardige
ready-to-air commercials gaat aanbieden. Dit gebeurt door middel van een combinatie van
inhouse productie, outsourcing en crowd-sourcing, waarbij video- en animatiecontent wordt
ingekocht bij kleine creatieve bedrijven, freelancers en filmstudenten. Klanten kunnen een
voorgeproduceerde videocommercial selecteren en deze met behulp van Spotzers moderne
productiefaciliteiten personaliseren. Vervolgens kunnen ze een multimediareclamecampagne
opzetten die geografisch en demografisch nauw aansluit bij de doelgroep van de klant.
Over Spotzer
Spotzer is een internetmediabedrijf dat videoreclame snel en betaalbaar wil maken voor
het midden- en kleinbedrijf wereldwijd. Dankzij Spotzer zullen lokale adverteerders voor
slechts EUR 500 een video van hoge kwaliteit kunnen licentiëren en vervolgens
personaliseren. Adverteerders kunnen tevens geografisch en demografisch gerichte
mediaplannen maken en zend- en mediatijd kopen op televisie, websites, narrow
casting-netwerken, mobiele telefoons en andere mobiele apparatuur, zoals mp3-spelers.
Klanten kunnen het gehele videoreclameproces online afhandelen via de website van de
groep (www.spotzer.com).
Contact:
Contactgegevens: Renee Edelman, +1-212-704-8249, Renee.edelman@edelman.com. Jeroen
Coppelmans Edelman, Spotzer Media Group, BV, +31-(0)-20-305-41-71, jeroen@spotzer.com