Gemeente Hulst


Persbericht - 17.01.2007

Vereenvoudiging subsidieaanvragen

In 2005, 2 jaar na de gemeentelijke herindeling, werd het hele subsidiebeleid van de gemeente Hulst, met de daaraan gekoppelde aanvraagprocedures, herzien. Nu 2 jaar na de invoering hiervan wil de gemeente Hulst het systeem gaan verfijnen en voor de aanvragers eenvoudiger maken. Het college van burgemeester en wethouder heeft hieromtrent een voorstel gemaakt. Dit wordt in de raadscommissie Samenleving van 31 januari 2007 besproken.

Concreet omvat het voorstel de vereenvoudiging van de aanvraagformulieren. Momenteel worden uniforme formulieren gehanteerd. De bedoeling is om deze meer toe te spitsen op het betreffende beleidsveld. Door middel van beknopte aanvraagformulieren, afgestemd op het betreffende beleidsveld, zullen de administratieve lasten voor zowel de aanvrager als de gemeente afnemen.
Daarnaast omvat het voorstel een versoepeling van de eisen voor de waarderingsubsidies. Tenslotte wordt ook voorgesteld de uiterste aanvraagdatum voor een subsidie te herzien. Deze datum is momenteel 1 mei. Het voorstel is deze voor structurele subsidies te verschuiven naar 1 september, zodat subsidieaanvragers meer tijd krijgen. Incidentele subsidies zouden dan uiterlijk 8 weken voor aanvang van het evenement dienen te worden aangevraagd. Inhoudelijk worden er geen beleidswijzigingen voorgesteld.
Wanneer de gemeenteraad kan instemmen met het voorstel, dan gaan de nieuwe regels in voor de subsidies voor 2008.

---

Gemeente Hulst Team Communicatie
Sander de Schepper
Tel : 0114-389137
Fax : 0114-314627
Email: ssc@gemeentehulst.nl