Ingezonden persbericht


Romano Fava door Imation benoemd tot Channel Marketing Manager

Ingram Micro-man versterkt Imation

Schiphol-Rijk, 31 januari 2007 ­ Imation, marktleider op het gebied van verwisselbare opslagmedia, heeft Romano Fava (38 jaar) benoemd tot channel marketing manager Europe. Fava is in deze functie verantwoordelijk voor alle marketingactiviteiten binnen het business-to-businesskanaal. Met de benoeming van Fava wil Imation in Europa de marketingactiviteiten via het kanaal intensiveren en haar distributiebeleid harmoniseren.

Imation voert verschillende merken naast het eigen Imation, te weten Exabyte, IBM en Memorex. In 2007 zal Imation het kanaal steunen met diverse marketingprogrammaŽs. Doelstelling van deze programmaŽs is het gebruik van betrouwbare data-opslagproducten voor back-up en archivering te bevorderen en om de verkoop door Imation's distributiepartners te stimuleren.

Voor zijn komst naar Imation, was Romano Fava bijna zeven jaar werkzaam bij Ingram Micro als Business Unit Manager van de divisie die zich bezighoudt met opslagmedia, printerbenodigdheden en accessoires. Daarvoor heeft Fava verschillende functies vervuld als productmanager bij verschillende ondernemingen.

Over Imation
Imation Corporation is ontwikkelaar, fabrikant en leverancier van verwisselbare-opslagmedia, bestaande uit optische en magnetische media, flash drives en harddisk-cassettes. Het brede productassortiment van Imation voorziet in opslagbehoeften variërend van een paar megabyte tot honderden gigabytes. Imation is in meer dan zestig landen vertegenwoordigd en heeft producten voor zowel de consumenten- als de zakelijke markt. Imation's tapecartridges worden gebruikt in rekencentra en in gedistribueerde opslagnetwerken en toegepast bij gegevensverwerking en -beveiliging, in bedrijfscontinuïteitsprogramma's en voor back-up en archivering. De vraag naar Imation's optische producten en flash drives wordt gedreven door de behoefte aan betrouwbaarheid, gemak en draagbaarheid bij de opslag en het beheer van zakelijke gegevens, foto, film, illustraties en muziek op bedrijfs- en thuiscomputers en steeds vaker in consumentenelektronica. Imation biedt ook het merk Memorex aan. Memorex staat bekend om de slogan: "Is it live or is it Memorex?" Meer informatie over Imation is te vinden op www.imation.nl.

Meer informatie:
Persberichten en achtergrondinformatie zijn te vinden op www.imation.nl.

PublieksWerk B.V.
Marije Verdouw
t: (020) 486 21 39
e: imation@publiekswerk.nl
PublieksWerk / Imation


---- --