Ingezonden persbericht
Romano Fava door Imation benoemd tot Channel Marketing Manager
Ingram Micro-man versterkt Imation
Schiphol-Rijk, 31 januari 2007 Imation, marktleider op het gebied van verwisselbare opslagmedia, heeft
Romano Fava (38 jaar) benoemd tot channel marketing manager Europe. Fava is in deze functie
verantwoordelijk voor alle marketingactiviteiten binnen het business-to-businesskanaal. Met de benoeming
van Fava wil Imation in Europa de marketingactiviteiten via het kanaal intensiveren en haar distributiebeleid
harmoniseren.
Imation voert verschillende merken naast het eigen Imation, te weten Exabyte, IBM en Memorex. In 2007
zal Imation het kanaal steunen met diverse marketingprogrammas. Doelstelling van deze programmas is
het gebruik van betrouwbare data-opslagproducten voor back-up en archivering te bevorderen en om de
verkoop door Imation's distributiepartners te stimuleren.
Voor zijn komst naar Imation, was Romano Fava bijna zeven jaar werkzaam bij Ingram Micro als Business
Unit Manager van de divisie die zich bezighoudt met opslagmedia, printerbenodigdheden en accessoires.
Daarvoor heeft Fava verschillende functies vervuld als productmanager bij verschillende ondernemingen.
Over Imation
Imation Corporation is ontwikkelaar, fabrikant en leverancier van verwisselbare-opslagmedia, bestaande uit
optische en magnetische media, flash drives en harddisk-cassettes. Het brede productassortiment van
Imation voorziet in opslagbehoeften variërend van een paar megabyte tot honderden gigabytes. Imation is
in meer dan zestig landen vertegenwoordigd en heeft producten voor zowel de consumenten- als de
zakelijke markt. Imation's tapecartridges worden gebruikt in rekencentra en in gedistribueerde
opslagnetwerken en toegepast bij gegevensverwerking en -beveiliging, in bedrijfscontinuïteitsprogramma's
en voor back-up en archivering. De vraag naar Imation's optische producten en flash drives wordt gedreven
door de behoefte aan betrouwbaarheid, gemak en draagbaarheid bij de opslag en het beheer van zakelijke
gegevens, foto, film, illustraties en muziek op bedrijfs- en thuiscomputers en steeds vaker in
consumentenelektronica. Imation biedt ook het merk Memorex aan. Memorex staat bekend om de slogan:
"Is it live or is it Memorex?" Meer informatie over Imation is te vinden op www.imation.nl.
Meer informatie:
Persberichten en achtergrondinformatie zijn te vinden op www.imation.nl.
PublieksWerk B.V.
Marije Verdouw
t: (020) 486 21 39
e: imation@publiekswerk.nl
PublieksWerk / Imation
---- --