Ingezonden persbericht


Persbericht

Cartesis continueert goede resultaten in de eerste helft van het boekjaar 2007

~ Onderneming realiseert recordgroei van het klantenbestand en introduceert nieuwe producten en partnerprogramma ~

Utrecht, 31 januari, 2007 - Cartesis, wereldwijd de toonaangevende specialist in finance en performance management-software, heeft de eerste helft van het boekjaar 2007 afgesloten met goede resultaten. In de periode van 1 juli tot 31 december 2006 is er een recordgroei van het klantenbestand gerealiseerd en zijn de licentie-opbrengsten van producten voor het middensegment van de markt met 81 procent gestegen. Daarnaast zijn Cartesis Analytics en Cartesis Intercompany op de markt gebracht en is er een nieuw programma geïntroduceerd voor resellers.

Tijdens de eerste helft van het boekjaar 2007 is het aantal klanten gegroeid met 33 procent ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar. Onder de nieuwe klanten en klanten waar implementaties zijn afgerond, vallen onder andere: ABN Amro, Air France, Atari, BNP Parisbas, Cargill, CH2M Hill, Credit Agricole, Delhaize, EuroSport, France Telecom Mobile, Hermes, IXIS, La Poste, Le Monde, Lehman Bros, L'Oreal, LVMH, Meggitt, Nestle, Nomura, Olympus, PepsiAmericas, PSA, Standard Life, Swiss RE, SYSCO, TD Securities, Tesco, TF1 en Wachovia.

Een belangrijke ontwikkeling is de succesvolle groei van Cartesis binnen het middensegment van de markt en bij klanten met jaarlijkse inkomsten tussen de 300 miljoen en 750 miljoen dollar. Deze groei kan worden gekoppeld aan de introductie van de Cartesis 10 standaard editie productlijn, waardoor de opbrengsten uit licentieverkoop met 81 procent zijn gestegen. Cartesis ziet dit als een indicatie voor een brede acceptatie van geavanceerde performance management-producten binnen de markt. Traditioneel waren vooral grote ondernemingen zich bewust van de goede return on investments van performance management-oplossingen.

"Het was een zeer drukke, maar succesvolle periode voor ons", zegt Didier Benchimol, CEO bij Cartesis. "Onze inspanningen waren vooral gericht op het creëren van meerwaarde voor onze klanten door middel van onze nieuwe producten, die onze performance management-suite bovendien aantrekkelijker hebben gemaakt voor potentiële klanten. Ik ben er zeker van dat we met onze producten en ons distributiekanaal deze sterke groei kunnen voortzetten, zonder hierbij af te wijken van de hoge eisen die we stellen aan klanttevredenheid."

De eerste helft van het boekjaar 2007 was ook de periode waarin Cartesis Analytics en Cartesis Intercompany succesvol op de markt werden gebracht. De licentie-opbrengsten van Cartesis Analytics zijn in deze periode met 124% gestegen ten opzichte van dezelfde periode een jaar eerder. Cartesis Analytics is een belangrijk onderdeel van de Cartesis 10-suite vanwege de dashboards, key performance indicators (KPI's), scorecards en web- en Microsoft Office Excel-gebaseerde analysemogelijkheden. Met de Cartesis-applicaties kunnen ondernemingen eenvoudig en snel betrouwbare informatie verspreiden onder een groot aantal gebruikers. Ook nieuw is Cartesis Intercompany 5.0. Hiermee kunnen organisaties de boeken sneller sluiten, door de interne afstemming van financiële transacties te vereenvoudigen.

Een belangrijke mijlpaal was de introductie van het nieuwe partnerprogramma voor resellers. Dit programma is gericht op het vergroten van het bereik van de Cartesis 10 performance management-suite. Het nieuwe programma stelt Cartesis in staat om dieper door te dringen tot het middensegment van de markt. Op deze manier kan de onderneming direct reageren op veranderingen in de vraag van de markt. Partners die deelnemen aan het partnerprogramma krijgen de beschikking over complete performance management-oplossingen. Ook hebben zij toegang tot best practice implementatiemethodes en kunnen zij rekenen op een korting tot wel 60 procent.

Over Cartesis
Cartesis is wereldwijd de toonaangevende specialist in finance en performance management software met meer dan 1.300 klanten, 600 medewerkers en 200 business consultants. Cartesis is opgericht in 1990 en zorgt sinds die tijd bij veeleisende multinationals zoals Air France, KLM, Danone, Diageo, Nissan, Arcelor, Rabobank en Océ voor, dat processen inzichtelijker, controleerbaar en financiële verslaglegging betrouwbaar is. Dit wordt gerealiseerd door het samenbrengen van informatie, mensen en processen. Meer dan 24% van de Fortune Global 100 ondernemingen maakt gebruik van Cartesis' diepgaande financiële expertise en op standaarden gebaseerde technologie voor compliance, financiële consolidatie, management reporting, planning, budgeting en forecasting. Het systeem maakt gebruik van één enkel datamodel en is bestemd voor meerdere geografische en business segmenten. Partners van Cartesis zijn onder meer Microsoft, Accenture, Bearing Point, E&Y, KPMG en PWC. De onderneming heeft klanten in 44 verschillende landen en heeft kantoren in Brussel, Frankfurt, Londen, Norwalk (CT), Parijs, Tokio, Toronto en Utrecht. Kijk voor meer informatie op: http://www.cartesis.nl.

All cited names and/or trademarks are the property of their respective owners.

Voor verdere persinformatie of fotomateriaal, kunt u contact opnemen met Marieke van Zuien van LEWIS PR: Tel: +31 (0)40 235 46 00
E-mail: mariekev@lewispr.com
http://www.lewispr.com

Voor meer informatie over Cartesis, kunt u contact opnemen met Annemieke van Baal - Marketing & Communications Manager Benelux: Tel: +31 (0)6 22 361 017
E-mail: avanbaal@cartesis.com

LEWIS - Global Public Relations

Hoevenweg 29
5652 AW Eindhoven
Nederland

Tel: +31 40 235 46 00
Fax: +31 40 235 46 01
Web: www.lewispr.com
Agency blog: www.lewis360.com