Nederlandse mode verovert Parijs

Dutch fashion foundation

De Dutch Fashion Foundation presenteert de komende week, als afsluitend onderdeel van de internationale Dutch Touch campagne, vier vooraanstaande Nederlandse modetalenten op de Prêt A Porter Paris(r) fashion universe Atmosphere. Naast de catwalk shows van Jan Taminiau, Mada van Gaans, Joline Jolink en Angelos Bratis zullen deze talenten tevens met hun collectie vertegenwoordigd zijn op de Atmosphere Prêt a Porter beurs. De shows worden op 1 en 3 februari gehouden en de beurs duurt van 1 tot en met 4 februari 2007.

Tijdens deze Dutch Touch Parijs zal Jan Taminiau zijn collectie tonen direct na hij deze in Antwerpen op de A Fashion Week heeft gepresenteerd. Mada van Gaans, Joline Jolink en Angelos Bratis hebben vorige week hun collecties in Amsterdam getoond tijdens de Prelude van de Dutch Fashion Foundation, een smaakvol en exclusief voorprogramma op Amsterdam Fashion Week. Joline Jolink presenteert simultaan haar nieuwe collectie zowel in Parijs als in New York.

De Dutch Touch campagne presenteert sinds 2001 de veelzijdigheid van Nederlands modeontwerp in modehoofdsteden zoals Rome, Parijs en New York. Dit om deze internationale mode-markten kennis te laten maken met Nederlandse mode, ditmaal niet alleen als culturele representatievorm maar ook als exportproduct.

Dutch Touch biedt een platform voor internationale clusterpresentatie van Nederlandse modetalenten die op het punt staan door te breken. Daarnaast stelt zij zich tot doel om een impuls te geven aan structurele samenwerkingsverbanden tussen Nederlandse mode talenten en talenten uit aanverwante disciplines. Tevens beoogt zij samenwerkingsverbanden te smeden met publieke en private partners uit de internationale mode scene.

Dutch Touch is geïnitieerd door de Dutch Fashion Foundation in nauw verband met de ontwerpers, artiesten en lokale partners in Parijs en New York. De campagne wordt mede mogelijk gemaakt dankzij de ondersteuning van HGIS (Homogene Groep International Samenwerking van de ministeries van OC&W en BZ).

De Dutch Touch campagne heeft inmiddels wereldwijd veel belangstelling gekregen met als resultaat dat de uitnodigingen uit alle windstreken voor het showen van de Nederlandse ontwerpers op verschillende podia over de wereld binnenkomen. De stap richting de verdere ontwikkeling van Nederlandse Couture en Prêt a Porter als exportproduct wordt hiermee bekrachtigd.

Voor meer informatie over Dutch Fashion Foundation, de Dutch Touch campagne en de deelnemende ontwerpers verwijzen wij naar www.dutchfashionfoundation.com

Contact

Dutch Fashion Foundation
T +31 (0)20 6170957

Visiting address:
World Fashion Centre/ Tower 1/ Floor 13
Amsterdam

Mail address:
P.O. Box 69226
1060 CE Amsterdam