Nederlandse mode verovert Parijs
Dutch fashion foundation
De Dutch Fashion Foundation presenteert de komende week, als afsluitend onderdeel van de
internationale Dutch Touch campagne, vier vooraanstaande Nederlandse modetalenten op de
Prêt A Porter Paris(r) fashion universe Atmosphere. Naast de catwalk shows van Jan
Taminiau, Mada van Gaans, Joline Jolink en Angelos Bratis zullen deze talenten tevens met
hun collectie vertegenwoordigd zijn op de Atmosphere Prêt a Porter beurs. De shows
worden op 1 en 3 februari gehouden en de beurs duurt van 1 tot en met 4 februari 2007.
Tijdens deze Dutch Touch Parijs zal Jan Taminiau zijn collectie tonen direct na hij deze
in Antwerpen op de A Fashion Week heeft gepresenteerd. Mada van Gaans, Joline Jolink en
Angelos Bratis hebben vorige week hun collecties in Amsterdam getoond tijdens de Prelude
van de Dutch Fashion Foundation, een smaakvol en exclusief voorprogramma op Amsterdam
Fashion Week. Joline Jolink presenteert simultaan haar nieuwe collectie zowel in Parijs
als in New York.
De Dutch Touch campagne presenteert sinds 2001 de veelzijdigheid van Nederlands
modeontwerp in modehoofdsteden zoals Rome, Parijs en New York. Dit om deze internationale
mode-markten kennis te laten maken met Nederlandse mode, ditmaal niet alleen als culturele
representatievorm maar ook als exportproduct.
Dutch Touch biedt een platform voor internationale clusterpresentatie van Nederlandse
modetalenten die op het punt staan door te breken. Daarnaast stelt zij zich tot doel om
een impuls te geven aan structurele samenwerkingsverbanden tussen Nederlandse mode
talenten en talenten uit aanverwante disciplines. Tevens beoogt zij
samenwerkingsverbanden te smeden met publieke en private partners uit de internationale
mode scene.
Dutch Touch is geïnitieerd door de Dutch Fashion Foundation in nauw verband met de
ontwerpers, artiesten en lokale partners in Parijs en New York. De campagne wordt mede
mogelijk gemaakt dankzij de ondersteuning van HGIS (Homogene Groep International
Samenwerking van de ministeries van OC&W en BZ).
De Dutch Touch campagne heeft inmiddels wereldwijd veel belangstelling gekregen met als
resultaat dat de uitnodigingen uit alle windstreken voor het showen van de Nederlandse
ontwerpers op verschillende podia over de wereld binnenkomen. De stap richting de verdere
ontwikkeling van Nederlandse Couture en Prêt a Porter als exportproduct wordt
hiermee bekrachtigd.
Voor meer informatie over Dutch Fashion Foundation, de Dutch Touch campagne en de
deelnemende ontwerpers verwijzen wij naar www.dutchfashionfoundation.com
Contact
Dutch Fashion Foundation
T +31 (0)20 6170957
Visiting address:
World Fashion Centre/ Tower 1/ Floor 13
Amsterdam
Mail address:
P.O. Box 69226
1060 CE Amsterdam