Uitenhage Verhuur koopt smalspoor Ginaf C-Truck huisvuilauto
(2/1/2007)
Met het oog op de toenemende vraag naar smalspoor-oplossingen binnen
de reinigingsbranche heeft Uitenhage Verhuur uit Wateringen een
drie-assige Ginaf C-Truck in gebruik genomen. Het betreft één van de
demovoertuigen die door Hiab, Geesink en Truckland Noord-Holland is
ontwikkeld voor ondergrondse systemen. De overdracht vond plaats bij
Truckland Noord Holland in Amsterdam, waar verkoopadviseur Frits Mijer
de sleutels overhandigde aan Kees van Winden, wagenparkbeheerder bij
Uitenhage Verhuur.
âDit wordt de tachtigste auto binnen onze verhuurvloot voor
reinigingsvoertuigenâ, vertelt directeur Paul Post van Uitenhage
Verhuur. âWij zijn in de afgelopen jaren gestaag gegroeid door telkens
goed naar de vraag uit de markt te luisteren en daar met de aanschaf
van de voertuigen passend op in de spelen. Met name voor de smalle
straten in de grote steden hadden wij al enkele smalspoorautoâs
rijden. Maar de vraag nam toe en uitbreiding bleek noodzakelijk.
Vandaar dat wij nu gekozen hebben voor dit concept, waarbij onze vaste
leveranciers Hiab en Geesink ook nauw betrokken zijn. Dat is voor ons
belangrijk, want bij de verhuur van dit type voertuigen geldt dat een
hoge bedrijfszekerheid cruciaal is. Verder hebben we vanuit de markt
al vele goede berichten over de C-Truck gehoord en zijn om die reden
ook tot aanschaf overgegaan.â
De thans geleverde auto is een Ginaf C3127 (6x2) voorzien van
driepersoons cabine, een automatische versnellingsbak en met een GVW
van zoân 27 ton. Daarbij is er gekozen voor een 16 kuubs Geesink
laadbak op 2 meter 20 breed met een vaste trechter- en een
combi-belading. Voor het overige is alles gebouwd volgens de jongste
richtlijnen ten aanzien van veiligheid. Tevens is de auto voorzien van
een camerasysteem met zij- en achterzicht. De autolaadkraan komt van
Hiab en is van het type 210W. Deze 21 ton/meter kraan beschikt over
scharnierend gemonteerde stempelplaten om de auto op vier punten te
kunnen afstempelen tijdens het in werking zijn van de autolaadkraan.
Inmiddels blijkt het concept van de door Truckland Noord-Holland en
Ginaf ontwikkelde C-Truck ook internationaal aan te slaan. Frits
Mijer: âWij hebben inderdaad een aantal demoâs buiten onze landgrenzen
verzorgt. Wij zijn in Turkije geweest, maar ook in de buurt van Praag
en in Berlijn. Daar blijkt -net als hier- sprake van smalle straten,
waar toch afval opgehaald moet worden. Zeker nu steeds meer
fabrikanten geen standaard smalspooroplossingen meer aanbieden, gaat
men op zoek naar alternatieven. Het voordeel van de C-Truck is zijn
wendbaarheid in combinatie met een relatief hoog laadvermogen. Ik
verwacht dan ook dat er niet alleen vanuit Nederland maar ook vanuit
het buitenland steeds meer belangstelling voor dit concept zal
bestaan.â
BedrijfsautoRAI