BedrijfsautoRAI

Uitenhage Verhuur koopt smalspoor Ginaf C-Truck huisvuilauto

(2/1/2007)
Met het oog op de toenemende vraag naar smalspoor-oplossingen binnen de reinigingsbranche heeft Uitenhage Verhuur uit Wateringen een drie-assige Ginaf C-Truck in gebruik genomen. Het betreft één van de demovoertuigen die door Hiab, Geesink en Truckland Noord-Holland is ontwikkeld voor ondergrondse systemen. De overdracht vond plaats bij Truckland Noord Holland in Amsterdam, waar verkoopadviseur Frits Mijer de sleutels overhandigde aan Kees van Winden, wagenparkbeheerder bij Uitenhage Verhuur.
âDit wordt de tachtigste auto binnen onze verhuurvloot voor reinigingsvoertuigenâ, vertelt directeur Paul Post van Uitenhage Verhuur. âWij zijn in de afgelopen jaren gestaag gegroeid door telkens goed naar de vraag uit de markt te luisteren en daar met de aanschaf van de voertuigen passend op in de spelen. Met name voor de smalle straten in de grote steden hadden wij al enkele smalspoorautoâs rijden. Maar de vraag nam toe en uitbreiding bleek noodzakelijk. Vandaar dat wij nu gekozen hebben voor dit concept, waarbij onze vaste leveranciers Hiab en Geesink ook nauw betrokken zijn. Dat is voor ons belangrijk, want bij de verhuur van dit type voertuigen geldt dat een hoge bedrijfszekerheid cruciaal is. Verder hebben we vanuit de markt al vele goede berichten over de C-Truck gehoord en zijn om die reden ook tot aanschaf overgegaan.â

De thans geleverde auto is een Ginaf C3127 (6x2) voorzien van driepersoons cabine, een automatische versnellingsbak en met een GVW van zoân 27 ton. Daarbij is er gekozen voor een 16 kuubs Geesink laadbak op 2 meter 20 breed met een vaste trechter- en een combi-belading. Voor het overige is alles gebouwd volgens de jongste richtlijnen ten aanzien van veiligheid. Tevens is de auto voorzien van een camerasysteem met zij- en achterzicht. De autolaadkraan komt van Hiab en is van het type 210W. Deze 21 ton/meter kraan beschikt over scharnierend gemonteerde stempelplaten om de auto op vier punten te kunnen afstempelen tijdens het in werking zijn van de autolaadkraan.

Inmiddels blijkt het concept van de door Truckland Noord-Holland en Ginaf ontwikkelde C-Truck ook internationaal aan te slaan. Frits Mijer: âWij hebben inderdaad een aantal demoâs buiten onze landgrenzen verzorgt. Wij zijn in Turkije geweest, maar ook in de buurt van Praag en in Berlijn. Daar blijkt -net als hier- sprake van smalle straten, waar toch afval opgehaald moet worden. Zeker nu steeds meer fabrikanten geen standaard smalspooroplossingen meer aanbieden, gaat men op zoek naar alternatieven. Het voordeel van de C-Truck is zijn wendbaarheid in combinatie met een relatief hoog laadvermogen. Ik verwacht dan ook dat er niet alleen vanuit Nederland maar ook vanuit het buitenland steeds meer belangstelling voor dit concept zal bestaan.â