Ingezonden persbericht



- persbericht -

** maxlead en transhair winnen search engine marketing award 2007 **

Utrecht, 1 februari - Tijdens het Search Engine Marketing Congres op 1 februari bij Media Plaza in Utrecht, is de jaarlijkse Search Engine Marketing Award uitgereikt aan Maxlead met hun case Transhair & Aesthetic Team. Andere genomineerden voor deze felbegeerde award waren: Traffic Builders (case Huis & Hypotheek) en Pro Education (case Pro Education).

Jury overwegingen

"De jury, bestaande uit zes zoekmachine-marketing experts, heeft gekeken naar originaliteit, creativiteit en effectiviteit", aldus Jeroen van de Wiel, juryvoorzitter. De case van Transhair voldeed het beste aan alle genoemde criteria. Volgens Maxlead is een optimaal resultaat te behalen door zoekmachine-marketing effectief te integreren met het CRM systeem. Hierdoor wordt een brug geslagen tussen het salestraject en de online activiteiten. Juryvoorzitter Van de Wiel : "Kenmerkend voor de aangeboden dienst, een haarbehandeling, is dat de klant in een later stadium terugkomt. Daarom is gekeken naar het type en de waarde van klanten. Bepaalde klanten leiden tot betere conversie, dat is in de campagne meegenomen. Daarbij was het belangrijkste van deze case dat ze wat meten betreft verder gaan, ze meten klantwaarde over een lange periode en kijken naar de conversie per contact."

Congres
Onder begeleiding van dagvoorzitter Ronnie Overgoor gaven verschillende experts de 220 aanwezige marketeers inzicht in de wereld van zoekmachines. Henk van Ess presenteerde de laatste feiten, cijfers en trends op het gebied van zoekmachine-marketing. Marcel Kuijn toonde hoe KLM zoekmachine-markting effectief in de praktijk inzet en Steve Jackson van Satama Interactive zette in zijn presentatie uiteen wat het belang is van webanalytics.

Het congres werd georganiseerd door Media Plaza en Twinkle en is mede mogelijk gemaakt door Bloosem, eFocus, Maxlead, Proseo, Toading en Traffic Builders.

Over Media Plaza

Media Plaza is sinds 1997 het dynamische innovatie en ICT-kennisplatform van Nederland met als doelstelling: innovatie met behulp van ICT stimuleren. Dit doen we op de vakgebieden Informatietechnologie, Marketing, Beveiliging, Human Resource en Overheid. Voor meer informatie over Media Plaza en de verschillende activiteiten www.mediaplaza.nl

Over Twinkle
Twinkle laat verkopers op afstand schitteren. De snelheid en diversiteit van de thuiswinkelbranche vertaald in een tijdschrift dat ertoe doet. Tot nu toe was webwinkel-succes soms meer geluk dan wijsheid. Nu is er Twinkle. Boordevol ervaringen, ontwikkelingen, trends en autoriteiten voor webwinkeliers. Groot, klein of in de dop. Meer info: www.twinklemagazine.nl


---