Start landelijke OV-chipkaart campagne
Donderdag 01 februari
1 februari stond metrostation Beurs in het teken van de landelijke
introductiecampagne van de OV-chipkaart. De aftrap van de campagne
vond 's middags plaats in het bijzijn van minister Karla Peijs
(Verkeer en Waterstaat).
`Het leven wordt steeds gemakkelijker'. Dat is de slogan van de
landelijke campagne. Deze campagne is het resultaat van een unieke
samenwerking tussen onder meer de OV-bedrijven, decentrale overheden
en het ministerie van Verkeer en Waterstaat.
Op metrostation Beurs in Rotterdam gaven Karla Peijs en Pedro Peters
(algemeen directeur RET én voorzitter van Mobis) 's middags voor de
pers een toelichting op de campagne en op de stand van zaken van het
OV-chipkaartproject. Mobis is de brancheorganisatie van ondernemingen
in het collectieve personenvervoer.
De landelijke campagne startte niet voor niets in Rotterdam. In de
regio Rotterdam is de OV-chipkaart als eerste ingevoerd. Om de
volgende stap te zetten in de landelijke invoering van de OV-chipkaart
is het belangrijk om nu ervaring op te doen met grote groepen
reizigers. De landelijke campagne moet hieraan een impuls geven.
Diverse acties
Als bijdrage aan de landelijke introductiecampagne van de OV-chipkaart
is metrostation Beurs gedurende de maand februari ondergedompeld in
OV-chipkaart reclame-uitingen. Deze in het oog springende manier van
reclame voeren -station domination- moet een grote bijdrage leveren
aan de uitgifte van OV-chipkaarten. Ook worden in februari, maart en
april diverse acties gehouden. Zo is de persoonlijke OV-chipkaart tot
en met 20 februari geheel gratis aan te vragen. Ook komen er acties
waarmee OV-chipkaartreizigers leuke prijzen kunnen winnen en kunnen
gelukkige reizigers weldra op een wel heel voordelige manier aan een
anonieme OV-chipkaart komen. Meer hierover binnenkort op deze website.
---
RET