RET

Start landelijke OV-chipkaart campagne

Donderdag 01 februari


1 februari stond metrostation Beurs in het teken van de landelijke introductiecampagne van de OV-chipkaart. De aftrap van de campagne vond 's middags plaats in het bijzijn van minister Karla Peijs (Verkeer en Waterstaat).

`Het leven wordt steeds gemakkelijker'. Dat is de slogan van de landelijke campagne. Deze campagne is het resultaat van een unieke samenwerking tussen onder meer de OV-bedrijven, decentrale overheden en het ministerie van Verkeer en Waterstaat.

Op metrostation Beurs in Rotterdam gaven Karla Peijs en Pedro Peters (algemeen directeur RET én voorzitter van Mobis) 's middags voor de pers een toelichting op de campagne en op de stand van zaken van het OV-chipkaartproject. Mobis is de brancheorganisatie van ondernemingen in het collectieve personenvervoer.

De landelijke campagne startte niet voor niets in Rotterdam. In de regio Rotterdam is de OV-chipkaart als eerste ingevoerd. Om de volgende stap te zetten in de landelijke invoering van de OV-chipkaart is het belangrijk om nu ervaring op te doen met grote groepen reizigers. De landelijke campagne moet hieraan een impuls geven.

Diverse acties

Als bijdrage aan de landelijke introductiecampagne van de OV-chipkaart is metrostation Beurs gedurende de maand februari ondergedompeld in OV-chipkaart reclame-uitingen. Deze in het oog springende manier van reclame voeren -station domination- moet een grote bijdrage leveren aan de uitgifte van OV-chipkaarten. Ook worden in februari, maart en april diverse acties gehouden. Zo is de persoonlijke OV-chipkaart tot en met 20 februari geheel gratis aan te vragen. Ook komen er acties waarmee OV-chipkaartreizigers leuke prijzen kunnen winnen en kunnen gelukkige reizigers weldra op een wel heel voordelige manier aan een anonieme OV-chipkaart komen. Meer hierover binnenkort op deze website.
---