PERSBERICHT


1 februari 2007

Hans van Driem benoemd tot directeur Holland Business Promotion Office

Hans van Driem (60) is per 1 maart a.s. benoemd tot directeur van Holland Business Promotion Office. Dit is een nieuw samenwerkingsverband tussen de vier grote steden, de vier Randstadprovincies, het Ministerie van Economische Zaken, de mainports Schiphol en Havenbedrijf Rotterdam en de Vereniging van Bloemenveilingen in Nederland.

Van Driem, tot vandaag Algemeen Directeur van het Nederlands Bureau voor Toerisme en Congressen (NBTC) te Leidschendam, gaat kantoor houden in Den Haag, bij het Netherlands Foreign Investment Agency, een onderdeel van het Ministerie van Economische Zaken, waarmee nauw zal worden samengewerkt.

Het samenwerkingsverband is opgericht om de collectieve internationale zakelijke promotie van de Randstad te versterken door meer afstemming, ondermeer bij internationale missies en door een sterkere profilering van het merk "Holland". Deze inzet moet leiden tot meer buitenlandse bedrijfsvestigingen en investeringen in de Randstad. De partners zijn ervan overtuigd dat alleen door een versterkt en meer gezamenlijk optreden in de internationale economische concurrentiestrijd de Randstad als belangrijk internationaal economisch netwerk kan worden teruggebracht in de top-vijf van Europese economische regio's.

Op grond van zijn ervaring op marketing- en promotiegebied bij ondermeer de Floriade 1992, Walibi Flevo/Six Flags Holland en het NBTC kan Hans van Driem in zijn nieuwe functie een wezenlijke bijdrage leveren aan de doelstellingen van het Holland Business Promotion Office.

In zijn laatste functie (NBTC) heeft Van Driem ondermeer promotiekantoren in India en China geopend en was hij verantwoordelijk voor de promotie van ons land in het kader van het Rembrandt 400-jaar. Mede hierdoor kwam er in 2006 een record aantal bezoekers naar ons land.


---