KPN NV

Hi en DI-RECT:twee sterke merken passen perfect bij elkaar

De populaire rockband DI-RECT en het mobiele jongerenmerk Hi hebben elkaar helemaal gevonden. Zij ondertekenden op 5 februari op het kantoor van Hi in Den Haag een contract voor een unieke samenwerking. Beide partijen zijn jong en stoer én houden van muziek. Een 'toffe klik'.

De uitdrukking is van gitarist Spike. Net als de andere drie bandleden ziet hij het helemaal zitten, de in het oog springende samenwerking met Hi. 'Hi is jong en energiek. Wij ook. Het klikt. Je merkt dat bijvoorbeeld al aan de mensen die bij Hi werken. Voor mij is het bij zo'n samenwerkingsovereenkomst vooral belangrijk dat we samen muziekgerelateerde dingen kunnen doen. En dat gebeurt ook. Hi dringt ons niks op, acties doen we in goed overleg met elkaar.' Edwin Jansen van AT Productions, die de belangen van DI-RECT behartigt, bevestigt dit: 'Hi snapt precies waar DI-RECT voor staat. No-nonsense. Hi weet wie we zijn. Hi is vooruitstrevend, hip, jong en toekomstgericht. Dat klopt helemaal bij DI-RECT. De uitstraling en beleving van Hi, het bovenop de markt zitten, de leuke feesten ook, dat spreekt ons aan. Hi richt zich al goed op de nieuwe wereld met veel online en mobiele muziek. DI-RECT heeft daar ook oren naar.'

Hi mee op tour

Terwijl elders in Den Haag het regeerakkoord tot stand kwam, zetten de bandleden van DI-RECT hun handtekening onder het minstens zo bijzondere contract met Hi. Het komende jaar leven Hi en Nederlands populairste rockband zich samen uit met tal van speciale evenementen. Zo gaat Hi mee met de theatertour van DI-RECT en is Hi betrokken bij de albumpresentatie van de nieuwe cd van DI-RECT, begin maart. Daarbij wordt er gezamenlijk een spetterend feest gehouden.

Hi feest

Zanger Tim zegt: 'Hi is een sympathiek merk. Er zijn veel aanbieders van mobiele telefonie, maar Hi valt altijd op, in de goede zin van het woord. We kiezen bewust voor Hi. Het merk klopt bij ons.' Bassist Bas bevestigt het goede gevoel bij Hi. 'We zijn allebei sterk op muziek gericht en we gaan samen hele leuke dingen doen. Ik kijk al uit naar een paar speciale concerten die we met Hi gaan geven. De binding tussen muziek en mobiele telefoons wordt steeds groter. Wij gaan daarin mee. Hi is voor mij trouwens ook het merk met de goede commercials. Die met die skileraren vond ik te gek. Lachen!' Hi geeft de komende tijd aan klanten toegangskaarten weg voor optredens van DI-RECT, waaronder VIP-kaarten met een meet & greet met de bandleden. Daarnaast zullen Tim, Jamie, Bas en Spike aanwezig zijn bij verschillende activiteiten van Hi zoals winkelopeningen of bijvoorbeeld het NK Mobiel Werpen in de zomer. Uiteraard is er voor Hi-klanten de nodige merchandising beschikbaar. Directeur Eric-Jan Doorenbosch van Hi verheugt zich over de samenwerking met DI-RECT. 'Het is een perfecte match, waarvan we veel verwachten. We hebben al goede afspraken gemaakt, en er zullen nog verrassingen volgen. Van beide kanten hebben we er enorm zin in.'

Héél gezellig

De leden van DI-RECT zijn blij met hun nieuwe mobiele telefoon van Hi, een K800i van SonyEricsson. Want ze bellen en sms'en wat af. 'Een batterij per dag', zegt Bas. Ook voor Spike gaat er geen uur voorbij zonder belletje of sms-bericht. Tim houdt het op 'zo'n acht uur per dag' dat hij in elk geval bezig is met zijn mobiel. Drummer Jamie rekent snel uit dat hij dagelijks twee uur mobiel belt, en hij schat dat hij ongeveer 800 sms'jes per maand verstuurt. 'Meestal heb ik dan contact met het management en met de jongens onderling. Dat is Hi, hè, altijd bellen, overal. Hi is te gek. Ik ben wel eens naar een Hi-feest geweest, héél gezellig! Mijn allereerste mobiel was trouwens ook van Hi.'


Noot voor de redactie,