Federale regering Belgie
Pensioendienst van de openbare sector
(2007-02-09)
Persbericht van de Ministerraad
Weging van de functie van administrateur-generaal bij de
pensioendienst van de overheidssector
De ministerraad ging akkoord met het voorstel van de wegingscommissie
om de functie van administrateur-generaal van de pensioendienst van de
overheidssector na weging onder te brengen in klasse vijf.
De pensioendienst van de overheidssector werd in 2006 als aparte
dienst opgericht om de specifieke dossiers van de openbare sector te
beheren. Door de complexiteit van de wetgeving terzake en de
bijzondere statuten was immers een specifieke aanpak nodig. Zijn
bevoegdheden behelzen de federale overheid, maar ook de gefedereerde
instellingen, de lokale besturen, de parastatalen en de
overheidsbedrijven.
Met een personeelsbestand van 515 personen beheert de dienst 36.500
dossiers per jaar en een begroting van 10.023 miljard euro.
In de komende jaren zal de dienst het toenemend aantal pensioneringen
vooral in de onderwijssector het hoofd moeten bieden en de
noodzakelijke wijzigingen in het pensioenregime moeten voorbereiden.