Ingezonden persbericht


Persbericht
COSA introduceert Business Performance Centre

Totaaloverzicht van zowel realtime als historische kerngegevens

Vianen, 9 februari 2007 - COSA, specialist op het gebied van business process management, document- en recordsmanagement, heeft zijn BPM-productsuite uitgebreid met het Business Performance Centre (BPC). COSA BPC combineert business activity monitoring met business intelligence. Gebruikers krijgen een totaaloverzicht van zowel realtime als historische kerngegevens van een organisatie en beschikken daardoor over verregaande controle over hetgeen er in de organisatie gebeurt.

Business activity monitoring (BAM) houdt in dat bedrijfsprocesgerelateerde gegevens in de gaten worden gehouden, zoals informatie over werkdruk, gemiste deadlines, escalatietijden van taken, duur van processen, et cetera. Een BAM-oplossing heeft directe toegang tot deze gegevens. Deze realtime filosofie stelt het management in staat om precies op tijd te reageren op ontwikkelingen. COSA biedt al jarenlang de BAM-oplossing COSA BAM. De eisen die de markt stelt aan business activity monitoring worden echter steeds hoger en daarom biedt COSA BPC meer functionaliteit en daarmee meer controle.

BAM-rapporten en -statistieken zijn eendimensionaal en kunnen geen totaaloverzicht geven van rollen in verschillende processen of op verschillende afdelingen. COSA BPC introduceert daarom multidimensionale rapporten, zogenaamde data cubes. Met standaard COSA-adaptoren (Tool Agents) worden gegevens uit het BPM-systeem maar desgewenst ook uit andere toepassingen geëxtraheerd, geconsolideerd en getransformeerd tot een nieuwe gegevensstructuur volgens het ETL principe. Vervolgens worden ze in een data warehouse geladen. De kerngegevens worden gepresenteerd in een dashboard-overview, zodat het management van een organisatie in staat is de business nauwgezet te volgen en indien nodig in te grijpen.

Sybrand Jongejans, commercieel directeur van COSA: "De kracht van COSA BPC ligt in het feit dat het zowel realtime gegevens uit het BPM-systeem kan halen als multidimensionale informatie kan presenteren op dezelfde wijze als een Management Information System (MIS). De gegevens worden gepresenteerd in een intuïtief management dashboard dat meerdere spreadsheets, grafieken en diagrammen weergeeft op één scherm."

Over COSA
Als Europees softwareleverancier en marktdeskundige realiseert COSA automatiseringsprojecten, waarbij gerenommeerde producten en diensten voor business process management, document- en recordsmanagement worden ingezet. In Nederland zijn de COSA producten sinds 1994 geïmplementeerd bij toonaangevende organisaties in het bank- en verzekeringswezen, de overheid en de industrie - waaronder Nationale Nederlanden, F. van Lanschot Bankiers, Achmea Zilveren Kruis, KPN Telecom, het Ministerie van Defensie en diverse Nederlandse gemeenten. COSA heeft vestigingen in Duitsland (Pulheim), Nederland (Vianen), Groot-Brittannië (Londen) en Zuid-Afrika (Johannesburg). Meer informatie: www.cosa.nl.

Contact:
COSA BV
Havenweg 24 A
4131 NM Vianen
Telefoon: 0347 - 324624
E-mail: info@cosa.nl
Website: www.cosa.nl
­­­­­________________________________________________________________________________

Voor redactionele informatie: (ref: Pb0207)
Influx PR - Frieda Zieleman, Deventerstraat 81, 7322 JL Apeldoorn Telefoon: 055 - 366 30 34, e-mail: frieda@influx-pr.com, website: www.influx-pr.com