Modellenwedstrijd via internet en mobiele telefoon


goSupermodel.nl

HAARLEM, 20070129 -- Op vrijdag 9 februari 2007 lanceert Red Chocolate uit Haarlem goSupermodel. goSupermodel is een crossplatform community game dat zich richt op tiener meiden. Via de mobiele telefoon én de website www.goSupermodel.com kunnen de meiden via spelletjes en interactie met andere meiden supermodel worden. Red Chocolate speelt hiermee in op de hype die is ontstaan rondom de succesvolle next top model programma's.

Via een mobiele telefoon applicatie en via de website www.goSupermodel.com kan de doelgroep met elkaar in contact komen en interactief met elkaar gamen. Naast dit spelelement zijn er diverse community features beschikbaar waaronder een forum, chat, foto's delen, dagboek en een weblog . Nadat de deelnemers zijn ingelogd op de internetsite, staan de spelers direct in contact met spelers die op de mobiele telefoon spelen, en vice versa. Waardoor crossplatform gaming ontstaat.

goSupermodel is razend populair in Denemarken. De eveneens Deense ontwikkelaar van de game, watAgame heeft voor dit spel van investeerders een kapitaal injectie gekregen voor een wereldwijde uitrol. In Nederland wordt goSupermodel namens watAgame geëxploiteerd door Red Chocolate uit Haarlem. goSupermodel is in februari 2006 in Denemarken van start gegaan en is daar uitgegroeid tot de best bezochte website in zijn segment en is internationaal genomineerd voor de International Mobile Gaming Awards.

Het platform richt zich wereldwijd op de doelgroep meisjes in de leeftijdscategorie 10-18, waarbij de nadruk in Nederland ligt op de leeftijdscategorie 12-16. Er zijn reeds 300.000 geregistreerde gebruikers. Naast Nederland wordt goSupermodel dit jaar onder andere in Spanje, Italië, Zweden, Duitsland en Japan gelanceerd.

De website biedt adverteerders de gelegenheid om met geïntegreerde in-game advertising een merk of product onderdeel te maken van het spel. Enkele voorbeelden zijn winkels zoals een kledingwinkel, beautysalon, haarstylist, frisdrankwinkel en een tijdschriften kiosk. Daarnaast is er ruimte voor het plaatsen van billboards, fotoshoot in opdracht van echter merken en meer. Mediapartner Audax zal in maart de eerste winkel openen waar deelnemers de virtuele uitgaven van Glossy, Stars en Girlz! kunnen kopen.

In tegenstelling tot vergelijkbare concepten is goSupermodel volledig gratis voor de gebruikers. Door deel te nemen in fotoshoots, danswedstijden en competities winnen de deelnemers beroemdheid en `goMoney'. Met dit virtuele geld kopen de deelnemers merkkleding, accessoires, tijdschriften, cadeaus en andere spel gerelateerde items. Gaat dit de speler niet snel genoeg dan is er ook gelegenheid om goMoney te kopen met echt geld.

Er wordt veel aandacht besteed aan het modereren van de website. Speciaal daarvoor opgeleide werknemers en doorontwikkelde software systemen, beheren de community en filteren de inhoud. Onbehoorlijk gedrag of - taalgebruik is verboden en wordt eruit gefilterd. Misbruikers worden direct van de website verwijderd.

Over Red Chocolate

Red Chocolate brengt crossplatform games op de markt met de focus op social gaming concepten. De games worden zelf ontwikkeld of onder licentie geëxploiteerd. Doorgaans zijn de spellen multiplayer en geschikt voor meerdere devices zoals de mobiele telefoon, computer, pda en televisie. Red Chocolate ontwikkelt diverse advertentiemodellen voor de games waarbij in-game advertising een centrale rol vervult.





Red Chocolate