Mobistar biedt de beste roamingervaring aan alle klanten

Datum: 13 februari 2007 Categorie: Algemeen

Brussel, 13 februari 2007 - Mobistar garandeert zijn klanten de meest innovatieve aanbiedingen en ook de beste klantenervaring in het buitenland. Dankzij eenvoudige, concurrentiële roamingtarieven, gebruiksvriendelijke diensten, gratis ontvangen van voicemailberichten en continue bereikbaarheid ervaren Mobistar-klanten in het buitenland hetzelfde gebruikscomfort als thuis.

Alle initiatieven van de operator kaderen in het continue streven naar de goedkoopste roamingtarieven en de beste dienstverlening voor Mobistar-klanten in het buitenland. Mobistar investeerde continu in technologie om zijn roamingservice te optimaliseren.

Op 1 februari schakelde Mobistar de Tempo-roamingtarieven gelijk aan de roamingtarieven van zijn abonnees. Concreet betekent dit een verlaging van 40 % op inkomende en uitgaande gesprekken en verstuurde sms'jes.

In zone 1 betaalt men nu slechts 1,10 euro/min voor lokale oproepen en oproepen naar België. Oproepen ontvangen in zone 1 kost nu 0,40 euro/min. Ook sms'en versturen in het buitenland wordt goedkoper, voor 0,39 euro/sms. Sms'jes ontvangen blijft gratis.

Een ander prijsvoordeel voor de klant vloeit voort uit het feit dat Mobistar de wereldkaart opdeelt in vijf zones, met per zone eenzelfde vast tarief, ongeacht de operator waarmee de klant in het buitenland belt. Zone 1 is de goedkoopste zone met de meeste roamingactiviteit (
Mobistar innoveerde zijn voicemailplatform waardoor onbeantwoorde gesprekken niet langer omgeleid worden via het buitenland maar rechtstreeks doorgeschakeld worden in België. Vroeger betaalden de klanten voor elk ontvangen voicemailbericht. Dankzij Free Voice Mail Deposit is het ontvangen van voicemailberichten in het buitenland nu volledig gratis. Mobistar-klanten in het buitenland genieten hierdoor een continue bereikbaarheid en beslissen zelf of ze inkomende oproepen beantwoorden of ze gratis laten doorschakelen naar de Voice Mail. Zo behouden ze een volledige controle over hun roamingbudget.

Het technische platform is wereldwijd aangepast om zo goed mogelijk aan de behoeften van de klant te beantwoorden. Alle verkorte nummers (5555, 5100, "¦), die actief zijn in België, blijven voor Mobistar-klanten bruikbaar in het buitenland. Men neemt het thuiscomfort integraal mee naar het buitenland.

Mobistar-klanten kunnen daarnaast ook op elk ogenblik, waar ook ter wereld, gratis contact opnemen met de klantendienst via het korte nummer 5000 voor vragen of technische bijstand.

Bij Mobistar geniet de klant duidelijk van het beste roamingaanbod op de markt. Goedkopere tarieven, vereenvoudiging en transparantie staan hierbij centraal.