Cap Gemini Nederland



PERSBERICHT

Utrecht, 12 februari 2007

Overname van Kanbay door Capgemini definitief

Versterking van de expertise in financiële dienstverlening en industrie- en consumentengoederen.
Naadloze dienstverlening op het gebied van IT-consultancy en ­technologie. Vergroting van het delivery-platform in India.
Toename van de omzetgroei en winst van Capgemini.

De aandeelhouders van Kanbay International, Inc. (NASDAQ: KBAY), een mondiale aanbieder van IT-diensten voor de financiële sector, hebben gisteren ingestemd met de overname van Kanbay door Capgemini, een van de toonaangevende IT-dienstverleners op het gebied van consultancy, technologie en outsourcing, tegen een prijs van 29,00 dollar per aandeel in contanten. Met de overname is een bedrag gemoeid van circa 1,25 miljard dollar. Met de instemming van de aandeelhouders van Kanbay en de overeenstemming over alle andere voorwaarden is de fusie, die op 26 oktober 2006 was aangekondigd, vandaag een feit geworden. Zodra Kanbay is geïntegreerd, is het financiële dienstenpakket van Capgemini aanzienlijk toegenomen vanwege een groter marktaandeel in de Verenigde Staten en het Verenigd Koninkrijk en een toename van het aantal financiële medewerkers met 6000 in India.

Na de overname behoort het bedrijf tot de top 5 van IT-bedrijven ter wereld en biedt het zijn diensten aan in Noord-Amerika, Europa en Azië-Pacific. Met de 7.600 medewerkers van Kanbay in Amerika, het Verenigd Koninkrijk, India en Azië-Pacific neemt het mondiale Capgemini- netwerk van financiële deskundigen toe tot meer dan 15.000 en wordt het personeelsbestand in India uitgebreid tot 12.000. Als gevolg hiervan wordt India het op één na grootste land in de Capgemini Group (18% van de totale personeelsbezetting) en is Capgemini nu vertegenwoordigd in zes belangrijke steden in India: Mumbai, Kolkata, Pune, Hyderabad, Chennai en Bangalore.

PERSBERICHT

"Deze overname versterkt de aanwezigheid van Capgemini in Noord-Amerika en vergroot het aanbod van bancaire en financiële diensten", aldus Stephanie Moore van Forrester. ("Capgemini Acquires Kanbay", Forrester Research, Inc., oktober 2006).

Bovendien neemt door de fusie de expertise op een aantal belangrijke terreinen toe, met name financiële dienstverlening ­ goed voor 22% van de mondiale IT-markt en een terrein waarop beide bedrijven al vóór de fusie marktleider waren ­ en industrie- en consumentengoederen dankzij de overname van Adjoined Consulting door Kanbay. Door deze deal gaat Capgemini diensten leveren aan meer dan 900 financiële instellingen wereldwijd, retailbanken en grote spelers op het gebied van leningen en verzekeringen.

Ten slotte verstevigt de overname de aanwezigheid van Capgemini in Noord-Amerika en bevestigt de ambities van de Capgemini Group op deze markt.

"Door het samengaan van Kanbay en Capgemini ontstaat een toonaangevende mondiale IT- dienstverlener met ongeëvenaarde expertise op het gebied van financiële dienstverlening, industrie- en consumentengoederen en consultancy- en technologiediensten en met een toekomstgericht delivery-model", geeft Paul Hermelin, Chief Executive Officer van de Capgemini Group, aan. "In de context van ons I³-transformatieprogramma helpt Kanbay ons bij het realiseren van een sterke omzetgroei, het verbeteren van onze concurrentiepositie en het RightshoreTM-delivery-model, en bij het bieden van diensten met een nog grotere toegevoegde waarde aan onze klanten."

Raymond J. Spencer, voorzitter en CEO van Kanbay, wordt een van de topmanagers van Capgemini. "Onze klanten kunnen nu in nog sterkere mate een beroep doen op onze expertise op belangrijke terreinen, op ons beproefde delivery-platform en op ons uitgebreide technologie- en dienstenaanbod", aldus Spencer.

Andere belangrijke terreinen waarop we als gevolg van deze deal onze expertise hebben uitgebreid, zijn telecommunicatie, media, biowetenschappen en de reis- en vrijetijdsbranche.

PERSBERICHT

Over Capgemini
Capgemini levert aantoonbaar toegevoegde waarde aan de prestaties van zijn klanten in een groot aantal branches. Dit gebeurt met een compleet en innovatief aanbod van consulting-, technology- en outsourcingdiensten. Daarbij werkt de onderneming op een onderscheidende manier samen met haar klanten aan het behalen van snellere, betere en meer duurzame resultaten: de Collaborative Business Experience. Deze innovatieve samenwerking krijgt vorm door een sterk netwerk van technologiepartners, bewezen methoden en hulpmiddelen en een sterk op samenwerking gerichte mentaliteit in de dagelijkse praktijk. Hiermee helpt Capgemini organisaties om nieuwe groeistrategieën te ontwikkelen en de mogelijkheden van technologie optimaal te benutten. Capgemini heeft wereldwijd ongeveer 61.000 medewerkers in dienst. De organisatie realiseerde in 2005 een omzet van 6,954 miljard euro. Meer informatie over afzonderlijke disciplines, vestigingen en onderzoek is te vinden op www.nl.capgemini.com

Over KANBAY
Het in 1989 opgerichte Kanbay, Inc. (NASDAQ: KBAY) is een wereldwijde IT-dienstverlener met circa 6.900 medewerkers. Kanbay biedt een compleet geïntegreerd pakket aan managementconsulting, technologische integratie en ontwikkeling en outsourcingoplossingen door middel van een beproefd wereldwijd delivery-platform, aan klanten in de financiële dienstverlening en de consumenten- en industriële-goederensector. Bovendien is het een groeiende speler in de communicatie- en mediabranche en in de biowetenschappen. Kanbay is een CMM Level 5-gecertificeerd bedrijf, met hoofdkantoor heeft in Greater Chicago en kantoren in Noord-Amerika, India, Londen, Singapore, Hongkong, Tokio en Melbourne. Meer informatie vindt u op http://www.kanbay.com

EINDE PERSBERICHT