Ingezonden persbericht


PERSBERICHT

Genomineerden Van Speijk Innovatieprijzen 2007 bekend

Communicatiesector stem op een van de verrassende nominaties en bepaal wie E 25.000 wint!

Amstelveen, 20 februari 2007 - De Stichting Auspiciën maakt vandaag bekend dat de jury zes cases genomineerd heeft voor de Van Speijk Innovatieprijzen 2007. Drie in de categorie 'De Van Speijk Innovatieprijs voor ondernemers', te weten: Rabo Locker, Sellaband en NU SP. En drie in de categorie 'De Van Speijk Innovator Pitch voor starters en studenten', te weten Adjustables, Bliin your Live! en Briefjes.nl.

De genomineerden voor de Van Speijk Innovatieprijs 2007
. Rabo Locker - Bloei, Bloemendaal: De mobiele Rabo Locker bevat 35 individuele lockers met digitaal pinlock-systeem, waarin tijdens een dagje strand waardevolle spullen opgeborgen kunnen worden.
. Sellaband - Sellaband B.V., Amsterdam: www.sellaband.com is een gloednieuw en uniek concept waarbij muzikanten en hun fans de handen ineenslaan om samen muziek te maken en geld te verdienen.
. NU SP - Thonik/CommPassion, Vierhouten: De SP als A-merk. Met NU SP is zichtbaar geworden welke belangrijke ondersteunende rol innovatieve communicatie kan spelen voor een politieke partij.

De jury heeft aan de drie nominaties voor de Van Speijk Innovatieprijs punten toegekend: drie punten voor de beste case, twee punten voor de tweede plaats en één punt voor de derde plaats. Op basis van de resultaten van de stemmen uit de communicatiesector wordt nog een keer dezelfde puntenreeks toegekend. De inzending met de hoogste totaalscore is de winnaar van de Van Speijk Innovatieprijs en ontvangt E 25.000. Bij een gelijke eindstand prevaleert de beoordeling van de jury.

De genomineerden voor de Van Speijk Innovator Pitch 2007
. Flexibele Online Video Advertising - Adjustables, Rotterdam: Een nieuwe en unieke technologie om in-stream te adverteren in online video.
. Bliin your Live! - Bliin B.V.i.o., Amsterdam: Bliin is een 'real-time location based social network service'. Met bliin ben je altijd te volgen via internet, kun jij zien waar je vrienden zijn en wat ze exact op dat moment meemaken.
. Briefjes.nl - Twee-ID, Eindhoven: Een internet communicatieprogramma voor PC's, PDA's en smartphones, waarmee SMS-en pas echt leuk wordt.

Voor de Van Speijk Innovator Pitch heeft de jury ook in de nominatieronde punten toegekend. Nadat de genomineerden tijdens de prijsuitreiking hun case voor jury en publiek hebben gepresenteerd, kent de jury een tweede puntenreeks toe. De case met de hoogste totaalscore wint de Van Speijk Innovator Pitch en ontvangt E10.000. De tweede plaats wordt beloond met E5.000.

Oproep aan communicatiesector!
Vanaf 20 februari tot en met 31 maart 2007 bepalen collega's uit de communicatiesector via de website www.vanspeijkprijs.nl welke case de winnaar moet worden van de Van Speijk Innovatieprijs 2007. Via een unieke code kan per persoon éénmaal een stem worden uitgebracht. Het publieksoordeel en het juryoordeel bepalen uiteindelijk samen welke case de prijs wint. De definitieve winnaars in beide categorieën worden op 10 april 2007 bekend gemaakt tijdens de prijsuitreiking in het Museum voor Beeld en Geluid in Hilversum.

Prijsuitreiking Van Speijk Innovatieprijzen 2007
De prijsuitreiking van de Van Speijk Innovatieprijzen 2007 vindt plaats op dinsdag 10 april 2007 in het Museum voor Beeld en Geluid in Hilversum. Bezoekers zijn vanaf 15.30 uur welkom om een bezoek te brengen aan het museum voor Beeld en Geluid. Het officiële deel van het programma start om 17.00 en eindigt om 18.30. De presentatie is in handen van Ivette Forster. Aansluitend is er een informele borrel.

Programma:
15.30 - 17.00 uur Bezoek Museum Beeld en Geluid (facultatief) 17.00 - 17.05 uur Opening door Wim Huinder, voorzitter bestuur St. Auspiciën 17.05 - 17.15 uur The power of innovation
17.15 - 17.45 uur Presentaties genomineerden Van Speijk Innovator Pitch 2007 17.45 - 18.15 uur Pauze
18.15 - 18.45 uur Prijsuitreiking Van Speijk Innovatieprijzen 2007, door Prof. ir. Wim Dik, voorzitter jury
18.45 - 20.30 uur Borrel

Bestellen toegangskaarten voor de prijsuitreiking. Kaarten voor de prijsuitreiking kunnen besteld worden via: www.vanspeijkprijs.nl. Er is een beperkt aantal kaarten beschikbaar. De kaarten kosten E95,- per stuk (excl. BTW).

Over de vakjury
De vakjury die alle inzendingen heeft beoordeeld bestaat uit de volgende personen: Prof. ir. Wim Dik (voorzitter): o.a. voormalig Voorzitter van de Raad van Bestuur van KPN. Drs. Joke van Antwerpen: Directeur van de Amsterdamse Innovatie Motor (AIM). Drs. Hans Hillen: Voorzitter van het Centrum voor Merk en Communicatie (CMC). Prof. dr. ir. Erik Huizer: Directeur Strategie, Innovatie en Business Development van NOB Cross Media Facilities en hoogleraar Internet Applicaties aan de Universiteit Utrecht. Dhr. Michael van Os: o.a. correspondent Nederland van het Europese blad Media&Marketing Europe en onderhoudt het blog www.reclamewereld.blog.nl. Mr. drs. Herna Verhagen: Commercieel Directeur bij Koninklijke TNT Post en Coördinerend Directeur TNT Post Nederland. Over Stichting Auspiciën
De Stichting Auspiciën stelt zich ten doel innovatie in de communicatiesector te stimuleren en daarmee organisaties, ondernemers, starters en studenten te inspireren het vakgebied verder te vernieuwen en te professionaliseren. De stichting fungeert daarmee als aanjager voor grensverleggend innovatief gedrag in de communicatiebranche. Onder de communicatiesector wordt verstaan alle bedrijven die zich richten op creatie, productie en/of distributie van communicatieproducten en -uitingen zoals reclame-, design-, en PR-bureaus, grafische productiebedrijven, uitgeverijen, telecomaanbieders, multimedia- en AV-bedrijven, kabelexploitanten, internetbedrijven, etc.