Datum
22-2-2007
Onderwerp
Provincie sponsort Bevrijdingspop, Fotoproject Mediapark en Opera aan
het IJ
Britta Adema
Gedeputeerde Staten van Noord-Holland hebben zich als sponsor
verbonden aan Bevrijdingspop, Fotoproject Mediapark en Opera aan het
IJ. GS willen met deze sponsoring een bijdrage leveren aan de promotie
van cultuur in de provincie Noord-Holland.
De provincie sponsort Bevrijdingspop met 38.000. Bevrijdingspop is
een gratis toegankelijk muziekfestival in de achtertuin van het
provinciehuis met als doel aan jongeren over te brengen dat vrijheid
en tolerantie erg belangrijk zijn in elke samenleving. Het festival
bestaat uit muziek op twee podia, een kinderfestival en een
goede-doelen-markt.
Het Fotoproject Mediapark wordt gesponsord met 25.000. De fotografen
Sacha de Boer en Stefan Heijendael gaan het Mediapark in Hilversum van
binnenuit fotografisch vastleggen. Het fotoproject gaat bestaan uit
een website, een fotoboek en een fototentoonstelling in het nieuwe
gebouw van Beeld en Geluid in Hilversum. De opbrengst van dit project
komt ten goede aan Free Voice: de organisatie die vrije media
ondersteunt in ontwikkelingslanden.
Verder sponsort de provincie Opera aan het IJ met ruim 35.000. Opera
aan het IJ brengt van 19 juni tot en met 7 juli 2007 de komische opera
Don Chisciotte de Sierra Morena van Francesco Conti ten tonele op een
bijzondere locatie: de binnenplaats van het Scheepvaartmuseum. Ook is
er een scholenproject aan verbonden.
Provincie Noord-Holland