Provincie Noord-Holland

Datum

22-2-2007

Onderwerp

Provincie sponsort Bevrijdingspop, Fotoproject Mediapark en Opera aan het IJ

Britta Adema

Gedeputeerde Staten van Noord-Holland hebben zich als sponsor verbonden aan Bevrijdingspop, Fotoproject Mediapark en Opera aan het IJ. GS willen met deze sponsoring een bijdrage leveren aan de promotie van cultuur in de provincie Noord-Holland.

De provincie sponsort Bevrijdingspop met 38.000. Bevrijdingspop is een gratis toegankelijk muziekfestival in de achtertuin van het provinciehuis met als doel aan jongeren over te brengen dat vrijheid en tolerantie erg belangrijk zijn in elke samenleving. Het festival bestaat uit muziek op twee podia, een kinderfestival en een goede-doelen-markt.

Het Fotoproject Mediapark wordt gesponsord met 25.000. De fotografen Sacha de Boer en Stefan Heijendael gaan het Mediapark in Hilversum van binnenuit fotografisch vastleggen. Het fotoproject gaat bestaan uit een website, een fotoboek en een fototentoonstelling in het nieuwe gebouw van Beeld en Geluid in Hilversum. De opbrengst van dit project komt ten goede aan Free Voice: de organisatie die vrije media ondersteunt in ontwikkelingslanden.

Verder sponsort de provincie Opera aan het IJ met ruim 35.000. Opera aan het IJ brengt van 19 juni tot en met 7 juli 2007 de komische opera Don Chisciotte de Sierra Morena van Francesco Conti ten tonele op een bijzondere locatie: de binnenplaats van het Scheepvaartmuseum. Ook is er een scholenproject aan verbonden.