T-Mobile en Gaastra sponsors Nederlandse deelnemer MiniTransat

22.02.2007 / 10:04 / Rubriek: Binnenland / Organisatie: T-mobile

T-mobile

http://www.t-mobile.nl

T-Mobile en Gaastra officiële sponsoren Nederlandse deelnemer Mini Transat Solo.

Wedstrijdzeiler Lucas Schröder (31) neemt in september 2007 deel aan de Mini Transat Solo, een van 's werelds zwaarste oceaanraces voor solozeilers . Samen met kledingmerk Gaastra sponsort T-Mobile de wedstrijdzeiler. In het dagelijkse leven is Schröder werkzaam als Regulatory Economist bij T-Mobile. Toen Schröder zijn droom om de Mini Transat te varen bekend maakte bij zijn werkgever twijfelde het bedrijf geen moment om de zeezeiler te ondersteunen. Sponsor Gaastra ziet in Schröder's deelname aan de uitdagende Mini Transat een perfecte showcase voor de splinternieuwe Gaastra PRO-collectie.

Hans van der Hoeven, Directeur Personeelszaken bij T-Mobile: 'Lucas' race is heldhaftig, avontuurlijk en gewaagd en hij heeft een ijzeren wil om te winnen. Deze elementen passen helemaal bij de cultuur van T-Mobile. Daarom ondersteunen we Lucas zowel vóór als tijdens zijn race. Nu al krijgt hij alle ruimte zodat hij zich voor 100% op deze intensieve race kan voorbereiden. Zijn werk is aangepast aan het strenge trainingsprogramma dat hij moet volgen.'

Gaastra: 'Voor een Nederlands bedrijf met sterke nautische roots als Gaastra is zo'n avontuurlijke reis van een Nederlandse solozeiler natuurlijk een perfect sponsoringdoel. Echt iets om trots op te zijn. Daar komt bij dat we net een volledig nieuwe PRO-collectie hebben ontwikkeld. Professionele zeilers hebben speciaal voor Gaastra maandenlang de extreme omstandigheden opgezocht die Lucas nu ook gaat tegenkomen om de functionaliteit, veiligheid en het comfort van de kleding te perfectioneren. Door in extreme situaties en voor het oog van de hele wereld Gaastra kleding te dragen kan Lucas laten zien dat onze PRO-collectie echt tegen alle uitdagingen is opgewassen.'

Een formule 1-auto op zee
Al van kinds af aan droomt Schröder van grote zeilraces zoals de Volvo Ocean race. Op 27 augustus 2006 weet Schröder zich samen met nog twee Nederlanders te kwalificeren voor de Mini Transat 2007. Hiervoor moet elke deelnemer onder andere een route van 1000 mijl non-stop alleen zeilen. Schröder kent door de vele trainingen en voorbereidingswedstrijden de extreme uitdaging die hem te wachten staat. Schröder: 'Om de wedstrijd straks te kunnen winnen moet ik mijzelf op alle fronten gaan overtreffen en het maximale geven. Het is wel heel bijzonder, om verstoken van enig contact, in je eentje de Atlantische Oceaan over te steken. Het wordt een barre tocht van 4500 mijlen.' Schröder laat niets aan het toeval over, elk detail is doorgedacht. Zo is de boot, de T-Mobile One, één stuk vernuft en techniek. De T-Mobile One is 6 meter 50 lang, 3 meter breed, telt 11 meter mast, heeft 1 meter 60 diepgang, is 1000 kilo zwaar waarvan 400 kilo in de kiel en heeft een top van 36 km/uur. De bodem is op de kiel na plat, wat de snelheid van een surfplank oplevert.

Mini Transat
Voor wedstrijdzeilers is de Mini Transat dé ultieme uitdaging. De deelnemers moeten in 30 dagen ruim 8000 kilometer alleen afleggen. De race vaart van Frankrijk via de Canarische Eilanden naar Brazilië. Qua intensiteit wordt de race vaak vergeleken met het beklimmen van de Mount Everest.

Over Gaastra
Gaastra is een Nederlands modemerk dat zich profileert als Nautical Lifestyle Brand. Nautical Lifestyle staat voor sportieve vrijetijdskleding met een nautische uitstraling en Functional Nautical staat voor hoogwaardige kleding voor de echte zeiler. Gaastra is al sinds 1897 een gevestigde naam in de zeilwereld en wil dit meer en meer uitdragen. Dat komt tot uiting in de nieuwe collecties en ook de sponsoring van de het beroemde zeilevenement 'Voiles de St. Tropez' en de deelname van Lucas Schröder aan de Mini Transat passen perfect binnen die strategie. Gaastra is onderdeel van McGregor Fashion Group, een Europees modehuis dat zich richt op het ontwerpen, inkopen, marketen, distribueren en verkopen van heren-, dames- en kindermerkkleding in het hogere marktsegment.

Over T-Mobile
T-Mobile, het wereldwijde mobiele netwerk, heeft in Nederland 2,6 miljoen actieve klanten aan het einde van december 2006 en met een omzet van 286 miljoen euro in het derde kwartaal van 2006 bekleedt zij een stevige nummer 3 positie op de Nederlandse markt. T-Mobile biedt producten en diensten voor zowel consumenten als zakelijke gebruikers. T-Mobile beschikt in Nederland over een zeer modern mobiel netwerk voor spraak- en datadiensten en een uitgebreid netwerk van HotSpots, waar gebruikers de beschikking hebben over een zeer snelle mobiele internetverbinding.

Over Team Ocean Challenge
Om zich optimaal voor te bereiden op de Transat 6,50 heeft Lucas Schröder Team Ocean Challenge opgezet. Lucas Schröder is de schipper van de T-Mobile One. Hij wordt getraind en gecoacht door Charles Euverte. Erwin Kuipers is verantwoordelijk voor de marketing en public relations.

Meer informatie:
T-Mobile Netherlands BV
Priscilla Tomasoa
Woordvoerder
Telefoon: 06 1409 6666
E-mail: pers@t-mobile.nl
Persberichten op de site: www.t-mobile.nl

Gaastra International Sportswear B.V.
Vivian Pans
Telefoon 033 4345656
E-mail: vivian.pans@gaastra.nl
Website: www.gaastra.eu

Team Ocean Challenge
Erwin Kuipers
Telefoon: 06-43829430
E-mail: kuipers.erwin@gmail.com
Website: www.ocean-challenge.nl