Gemeente Heemskerk


donderdag, 22 februari 2007

Ander systeem bij balies gemeente Heemskerk

HEEMSKERK - Vanaf 1 maart verandert het systeem bij de balies van Samenleving en zorg (burgerzaken), Werk en inkomen (sociale zaken) en de Wmo. Voordat klanten naar de balie van hun keuze gaan, krijgen zij eerst bij de receptie een ticket. De receptioniste voert al het onderwerp of de dienst in waar de klant voor komt - bijvoorbeeld een rijbewijs - en met het ticketnummer gaat de klant naar de wachtruimte van de gekozen balie.

In de wachtruimte is via een scherm te volgen wanneer de klant aan de beurt is en bij welk balienummer. De baliemedewerker weet dan ook al voor welke dienst de klant komt. Met dit systeem worden de klantstromen inzichtelijker gemaakt. De gemeente kan dan ook sneller inspelen op drukte, door bijvoorbeeld een extra balie te openen. De klant weet waar hij of zij aan toe is en de gemeente kan de klant zo efficiënt mogelijk helpen. De wachtruimten bij Samenleving en zorg en Werk en inkomen blijven onveranderd; voor Wmo-zaken kunnen bezoekers in de centrale hal van het gemeentehuis terecht.
---