Gemeente Heemskerk
donderdag, 22 februari 2007
Ander systeem bij balies gemeente Heemskerk
HEEMSKERK - Vanaf 1 maart verandert het systeem bij de balies van
Samenleving en zorg (burgerzaken), Werk en inkomen (sociale zaken)
en de Wmo. Voordat klanten naar de balie van hun keuze gaan,
krijgen zij eerst bij de receptie een ticket. De receptioniste
voert al het onderwerp of de dienst in waar de klant voor komt -
bijvoorbeeld een rijbewijs - en met het ticketnummer gaat de klant
naar de wachtruimte van de gekozen balie.
In de wachtruimte is via een scherm te volgen wanneer de klant aan de
beurt is en bij welk balienummer. De baliemedewerker weet dan ook al
voor welke dienst de klant komt. Met dit systeem worden de
klantstromen inzichtelijker gemaakt. De gemeente kan dan ook sneller
inspelen op drukte, door bijvoorbeeld een extra balie te openen. De
klant weet waar hij of zij aan toe is en de gemeente kan de klant zo
efficiënt mogelijk helpen. De wachtruimten bij Samenleving en zorg en
Werk en inkomen blijven onveranderd; voor Wmo-zaken kunnen bezoekers
in de centrale hal van het gemeentehuis terecht.
---