AutoRai

Hyundai schiet omhoog in zakelijke markt

(2/22/2007)
Hyundai schiet omhoog in de zakelijke markt. Dat blijkt uit de registraties van de diverse leasebedrijven in de maand januari 2007. Hierin boekte Hyundai een winst van liefst 109,9 procent! Het aantal registraties van Hyundai in de particuliere markt bleef met een stijging van negen procent onveranderd goed in vergelijking met vorig jaar.
Hyundai timmert hard aan de weg. Het succesvolle automerk behaalde vorig jaar in Nederland een achtste plaats in de verkoop top-10. Dat was de hoogste positie ooit voor Hyundai. Ook in de zakelijke markt noteerde Hyundai een enorme progressie. Het aantal Hyundaiâs dat in de zakelijke markt werd verkocht steeg van 18 naar 24 procent. In 2007 wordt een verdere groei naar een aandeel van liefst 30 procent in de zakelijke markt verwacht.

In de maand januari nam Hyundai hierop vast een voorschot. Met een groei van liefst 109,9 procent werden zelfs de verwachtingen van de importeur ruimschoots overtroffen. Hyundai steeg van de 19e naar de 13e plaats op de Nederlandse ranglijst en ging daarmee merken als Mercedes-Benz, Fiat en Saab voorbij. Dit zijn opmerkelijke resultaten aangezien in de eerste maand van het jaar 2007 bijna drie procent minder personenautoâs werd geregistreerd door leasebedrijven dan vorig jaar.

Hyundai verwacht een verdere groei te realiseren doordat het merk diverse aantrekkelijke modellen aanbiedt voor de zakelijke rijder. De belangrijkste troeven zijn de Hyundai Santa Fe en de Hyundai Tucson, waarmee Hyundai marktleider is in Nederland. Ook de Hyundai Sonata en de Hyundai Grandeur kunnen zich in een toenemende populariteit verheugen.

Hyundai wijst een aantal oorzaken voor de groei aan. âHyundai levert niet alleen complete en kwalitatief uitstekende autoâs voor een prettige prijsâ, zegt Managing Director Hans Kwaad van importeur Greenib Car BV. âHyundai biedt zeer aantrekkelijke leasetarieven. Het is ook zeer belangrijk dat alle modellen die in de zakelijke markt zeer gewild zijn met zowel een soepele benzinemotor- als met een sterke dieselmotor kunnen worden geleverd én in combinatie met een automatische transmissieâ.

De populariteit van Hyundai in het zakelijke segment wordt verder vergroot omdat het merk binnenkort ook een geheel nieuwe middenklasser introduceert. Deze speciaal voor de Europese markt ontwikkelde auto wordt volgend maand in Genève aan het publiek gepresenteerd en staat nog voor de zomer bij de dealer. Hyundai verwacht dat vooral veel leaserijders voor deze auto zullen kiezen, omdat deze Hyundai ook met diverse dieselmotoren leverbaar wordt.