Multiscope


PERSBERICHT

Multiscope panel groeit naar 200.000 leden

's-Hertogenbosch - 22 februari 2007. Het marktonderzoekpanel van online onderzoeksbureau Multiscope groeit in 2007 naar 200.000 leden. Deze groei is mogelijk door recent gesloten samenwerkingsovereenkomsten met toonaangevende website exploitanten zoals De Telefoongids, Funda, Routenet, de Reisinformatiegroep, Daisycon en Testnet.

Gestegen vraag naar online marktonderzoek

Het online panel van Multiscope telt op dit moment ruim 100.000 leden. Om te kunnen beantwoorden aan de gestegen vraag van klanten is extra capaciteit noodzakelijk. "We zien vooral meer vraag naar specifieke doelgroepen, specialty panels en regio gebaseerd onderzoek", aldus Brigitte Bendermacher, panelmanager bij Multiscope. "Om onze groeiende klantengroep ook in 2007 optimaal van dienst te kunnen zijn en daarbij de belasting bij onze panelleden niet te hoog op te laten lopen, is de extra capaciteit een welkome aanvulling." Kwaliteit De website exploitanten waar Multiscope een samenwerkingsovereenkomst mee heeft gesloten, bereiken samen maandelijks 72% van de Nederlandse internetpopulatie. De diversiteit van de partners waarmee zowel het algemene publiek (Telefoongids), huizenbezitters (Funda), autobezitters (Routenet), openbaar vervoer reizigers (Reisinformatiegroep) als e-shoppers (Daisycon en Testnet) bereikt worden, zorgt voor een breed 'multi-source' panel. Dit is een belangrijke basis om landelijk representatief onderzoek uit te kunnen voeren via internet. Multiscope gebruikt een breed scala van wervingsmedia op de websites van haar partners. Zo worden onder andere screen layers, banners, skyscrapers, buttons en nieuwsbrieven ingezet om het bereik te maximaliseren. Het grote bereik biedt daarnaast mogelijkheden om traditioneel moeilijk te bereiken onderzoeksdoelgroepen te werven, zoals ouderen en allochtonen. Amigo De website partners krijgen binnen de gesloten overeenkomst toegang tot Multiscope Amigo. Amigo is een continu instrument om de performance van online concepten te meten, bewaken en bij te sturen. Amigo bestaat uit vier onderzoeksmodules en is daarmee het meest complete online benchmark onderzoek dat in Nederland beschikbaar is. Amigo is bedoeld voor middelgrote tot grote websites, merken & adverteerders en online exploitanten.

Internet belangrijkste kanaal voor marktonderzoek. Uit meerdere bronnen blijkt dat internet het belangrijkste kanaal voor marktonderzoek wordt. Zo concludeert Esomar, de internationale branchevereniging voor marktonderzoekers, dat het aandeel van online marktonderzoek in 2005 al 21% was. Een recente internationale studie onder 600 inkopers van marktonderzoek wees zelfs uit dat het aandeel inmiddels op 37% ligt. Daarmee is online onderzoek wereldwijd inmiddels ruimschoots groter dan telefonisch onderzoek (25%).

Toonaangevend in panelservices
Multiscope is toonaangevend op het gebied van online marktonderzoekpanels. Landelijk representatief onderzoek is mogelijk via het consumentenpanel (100.000+ leden) of B2B panel (20.000+ leden). Daarnaast ondersteunt Multiscope opdrachtgevers met de opbouw, beheer en exploitatie van hun eigen panels. Hiervoor wordt de online marktonderzoekapplicatie Socratos ingezet.

Opmerking: Wellicht dat bovenstaand persbericht nieuwswaarde voor u heeft. Voor inhoudelijke vragen kunt u contact opnemen met John Kivit, t. 073 - 621 21 22 of via e-mail: john@multiscope.nl.