Vodafone Nederland start met reclame op mobieltjes

22.02.2007 / 08:55 / Rubriek: Economie / Organisatie: Vodafone

Vodafone

http://www.vodafone.nl

Vodafone Nederland start met reclame op mobieltjes

Maastricht, 22 Februari 2007 - Vodafone Nederland introduceert reclame op mobieltjes als onderdeel van haar Mobile Plus strategie. Vodafone begint met een propositie voor twee segmenten in de zakelijke markt: verzekeringsagenten en apothekers. Zij krijgen makkelijk toegang tot gratis vakinhoudelijke informatie, gecombineerd met reclame, op hun mobiele telefoon.

Jeroen Hoencamp, Directeur Zakelijke Markt Vodafone Nederland: 'Reclame en mobiele telefonie zijn een winnende combinatie want zowel adverteerders als klanten profiteren van dit soort nieuwe diensten. We zijn trots dat we deze eerste propositie met onze partner I-Wood introduceren en we zullen in de toekomst ook mobiele reclame proposities voor andere zakelijke segmenten introduceren.'

Aantrekkelijke mobiel, tarief en gratis informatie
Vodafone Nederland start het mobiele reclame initiatief in samenwerking met het Nederlandse bedrijf I-Wood. Vodafone biedt de twee gebruikersgroepen een combinatie van een aantrekkelijk mobieltje, tariefplan en toegang tot specifieke informatie, waar en wanneer dan ook. In ruil daarvoor krijgen deze klanten reclame en relevante content aangeboden op hun mobieltje.
De reclames en gratis informatie voor verzekeringsagenten wordt geleverd door het Dutch Insurance Network (DIN) waardoor ze direct mobiel kunnen beschikken over relevante klantinformatie of financiële rekenmodellen. Apothekers ontvangen reclame en informatie van een uitgever in de gezondheidszorg. Vodafone Nederland wil dit mobiele reclamemodel uitbreiden naar andere gebruikersgroepen.

/ / / / / / / / / / / / / / / /

Een beeld van reclame op de mobiele telefoon is rechtenvrij beschikbaar op www.anp-photo.com of direct opvraagbaar bij Vodafone Corporate Communicatie in Maastricht.

Over Vodafone Libertel N.V.
Vodafone is een van de grootste mobiele telecommunicatiebedrijven in Nederland en maakt deel uit van de wereldwijde Vodafone Group, het meest toonaangevende telecommunicatiebedrijf voor mobiele telefonie ter wereld met proportioneel 200 miljoen klanten in vijf continenten. De Vodafone Group heeft deelnemingen in het aandelenkapitaal van mobiele operators in 25 landen. Daarnaast heeft zij een samenwerkingsverband met netwerken in 36 landen.

Over I-Wood:
I-wood is opgericht in 2006 en gespecialiseerd in mobiele marketing. I-Wood heeft een unieke oplossing ontwikkeld voor reclame op het startscherm van de mobiele telefoon.