Vodafone Nederland start met reclame op mobieltjes
22.02.2007 / 08:55 / Rubriek: Economie / Organisatie: Vodafone
Vodafone
http://www.vodafone.nl
Vodafone Nederland start met reclame op mobieltjes
Maastricht, 22 Februari 2007 - Vodafone Nederland introduceert reclame op mobieltjes als
onderdeel van haar Mobile Plus strategie. Vodafone begint met een propositie voor twee
segmenten in de zakelijke markt: verzekeringsagenten en apothekers. Zij krijgen makkelijk
toegang tot gratis vakinhoudelijke informatie, gecombineerd met reclame, op hun mobiele
telefoon.
Jeroen Hoencamp, Directeur Zakelijke Markt Vodafone Nederland: 'Reclame en mobiele
telefonie zijn een winnende combinatie want zowel adverteerders als klanten profiteren
van dit soort nieuwe diensten. We zijn trots dat we deze eerste propositie met onze
partner I-Wood introduceren en we zullen in de toekomst ook mobiele reclame proposities
voor andere zakelijke segmenten introduceren.'
Aantrekkelijke mobiel, tarief en gratis informatie
Vodafone Nederland start het mobiele reclame initiatief in samenwerking met het
Nederlandse bedrijf I-Wood. Vodafone biedt de twee gebruikersgroepen een combinatie van
een aantrekkelijk mobieltje, tariefplan en toegang tot specifieke informatie, waar en
wanneer dan ook. In ruil daarvoor krijgen deze klanten reclame en relevante content
aangeboden op hun mobieltje.
De reclames en gratis informatie voor verzekeringsagenten wordt geleverd door het Dutch
Insurance Network (DIN) waardoor ze direct mobiel kunnen beschikken over relevante
klantinformatie of financiële rekenmodellen. Apothekers ontvangen reclame en
informatie van een uitgever in de gezondheidszorg. Vodafone Nederland wil dit mobiele
reclamemodel uitbreiden naar andere gebruikersgroepen.
/ / / / / / / / / / / / / / / /
Een beeld van reclame op de mobiele telefoon is rechtenvrij beschikbaar op
www.anp-photo.com of direct opvraagbaar bij Vodafone Corporate Communicatie in
Maastricht.
Over Vodafone Libertel N.V.
Vodafone is een van de grootste mobiele telecommunicatiebedrijven in Nederland en maakt
deel uit van de wereldwijde Vodafone Group, het meest toonaangevende
telecommunicatiebedrijf voor mobiele telefonie ter wereld met proportioneel 200 miljoen
klanten in vijf continenten. De Vodafone Group heeft deelnemingen in het aandelenkapitaal
van mobiele operators in 25 landen. Daarnaast heeft zij een samenwerkingsverband met
netwerken in 36 landen.
Over I-Wood:
I-wood is opgericht in 2006 en gespecialiseerd in mobiele marketing. I-Wood heeft een
unieke oplossing ontwikkeld voor reclame op het startscherm van de mobiele telefoon.