Ingezonden persbericht


Persbericht

Jan van de Kleij (ABN Amro) 200e Register CRM Professional

Utrecht, 19 februari 2007 - Jan van der Kleij van ABN Amro is de 200 RCP'er van Nederland geworden. RCP staat voor Register CRM Professional en het betekent dat kennis van klant-management (customer relationship managent = CRM) op de raakvlakken (Marketing, Strategie ICT en Organisatie) in voldoende mate aanwezig is is. Het register wordt beheerd door het CRM Genootschap en het Platform Innovatie in Marketing (PIM).

Wil Wurtz, voorzitter van het CRM Genootschap, reikte afgelopen zaterdag 17 februari aan Jan van der Kleij het diploma uit van de Leergang CRM van Beeckestijn Business School. Deze leergang wordt inmiddels twee jaar georganiseerd en heeft al honderden CRM-professionals opgeleid. De Leergang CRM wordt naast Utrecht (Hogeschool Utrecht Uithof) ook in Amsterdam (Vrije Universiteit) georganiseerd. Aanstaande maart start lichting 5 van de Leergang CRM.

De Leergang CRM duurt vijf maanden. Hoofddocent Wil Wurtz: "Er is veel vraag naar een opleiding die in een overzienbare tijd met veel intensiteit en diepgang door de CRM-materie gaat. CRM wordt dan ook belicht vanuit organisatie, marketing, ICT, wetgeving, verander- en proces-management. Het gehele CRM veld dus."

Jan van der Kleij is blij met deze mijlpaal; "CRM is niet meer het domein van ICT maar staat meer en meer centraal in het behalen en ondersteunen van algemene marketing- en bedrijfsdoelen. CRM stelt de klant en klantwaarde centraal. Daarop moet je als onderneming sturen. Al vanaf meet af aan ben ik pleitbezorger van CRM geweest. Nu helemaal!"

Nummer 1 van het RCP was ooit Carl Korts van Capgemini, # 100 was Jos Albers van Organon.

Proefcollege

GeĂŻnteresseerden die meer willen weten over de opleiding zoals inhoud, aard, onderwerpen, docenten en medestudenten, kunnen een gratis Leergang CRM proefcollege volgen. De proefcolleges vindt plaats op 28 februari 2007 aan de Hogeschool van Utrecht (Uithof) en tijdstip is van 16.00 uur tot 18.30 uur. Aanmelden en informatie aanvragen: info@beeckestijn.org

Beeckestijn Business School

Beeckestijn Business School is een opleidingsinstituut voor management- en beroepsopleidingen. Beeckestijn verzorgt kortdurende, praktijkgerichte opleidingen op HBO en universitair niveau. Ontstaan in 1989, als initiatief van vakmensen (managers, docenten, ondernemers, adviseurs), ontwikkelt Beeckestijn haar opleidingen met de beste kennis en ervaring uit bedrijfsleven en universitaire wereld. De docenten zijn gedreven professionals, met liefde voor het opleidings- en marketing-management vak in al haar facetten. Bij Beeckestijn Business School maakt u optimaal gebruik van kennis die direct in de praktijk kan worden ingezet.
* Beeckestijn Business School / www.beeckestijn.org
* CRM Genootschap / www.crmgenootschap.nl
* Platform Innovatie in Marketing (PIM) / www.pimonline.nl

Deelnemers: ABN-Amro, Zwitserleven, Wehkamp, KPN, UPC, Nuon, Vodafone, Philips, Interpolis, Capgemini, Pleon, Atos, T-Systems, Experian, Microsoft, Ricoh, Pharmachemie, NRC, PCM, SAP, Centraal Beheer, Menzis, Wanadoo, Achmea, Alex, Consumentenbond, ANWB, e.v.a.



Ingezonden persbericht